BNM ATENTIONEAZA POPULATIA SA NU DIVULGE NIMANUI DATELE CARDULUI BANCAR

Banca Națională a Moldovei atenționează că orice informație cu privire la cardurile bancare este privată și nu trebuie comunicată nimănui, nici chiar reprezentanților băncilor. Avertizarea vine în contextul unor mesaje false difuzate pe aplicații precum Viber, WatsApp, Telegram etc., în numele băncii centrale.

BNM atenționează că asemenea mesaje sînt emise de impostori care încearcă să obțină de la persoane neinițiate datele referitoare la cardurile bancare. În cazul divulgării, informația poate fi folosită de escroci pentru a sustrage mijloacele bănești de pe contul de card.

„Păstrarea banilor pe card este o opțiune sigură, dacă sînt respectate condițiile de utilizare a acestuia. Este important ca datele cardului să nu fie dezvăluite persoanelor terțe. Pentru a evita utilizarea neautorizată a cardurilor, Banca Națională recomandă cetățenilor, în cazul în care sînt contactați de către pretinși angajați ai băncilor și li se solicită datele cardului, să întrerupă imediat convorbirea, să telefoneze la numărul indicat pe verso acestuia și să informeze banca ce l-a emis”, se precizează într-un comunicat de presă.

Pentru a preveni situațiile de fraudă, cetățenii sînt îndemnați să activeze opțiunea de aplicare a limitelor valorice pentru operațiunile efectuate prin intermediul cardului de plată. Limita reprezintă valoarea maximă a tranzacțiilor sau un număr maxim de operațiuni care se pot efectua zilnic, săptămînal sau pentru o anumită perioadă, din contul de plăți la care este atașat cardul de plată.

Pentru utilizarea sigură a cardului de plată în mediul online, este indicată verificarea în cadrul platformelor de comerț electronic prezența simbolurilor de 3D- Secure (Mastercad SecureCode, VERIFIED by VISA, American Express SafeKey). Acestea sînt de obicei afișate în partea de jos a paginii web a comerciantului. De asemenea, trebuie verificat dacă site-ul comerciantului este securizat prin prezența logo-ului SSL[3] sau adresa acestuia se începe cu „https://”, ceea ce indică criptarea informației transmise.

„Nu furnizați niciodată PIN-ul, la efectuarea tranzacțiilor online acesta nu este necesar, astfel niciun comerciant online nu are dreptul de a solicita introducerea acestuia într-un cîmp dedicat pe platforma de comerț electronic”, atenționează BNM.

Sursa: IPN