UNICEF SPRIJINA 145 DE TARI SA GASEASCA ALTERNATIVE IN EDUCATIE IN CONTEXTUL COVID-19

Fondul Internațional pentru Urgențe ale Copiilor al Națiunilor Unite (UNICEF) oferă sprijin pentru 145 de țări, pentru a asigura continuitatea procesului educațional pentru copii în condițiile în care pandemia de COVID-19 obligă majoritatea școlilor din întreaga lume să se închidă. Astfel, se vor aloca 13 milioane de dolari la nivel global pentru susținerea guvernelor, așa ca acestea să elaboreze planuri care să permită o intervenție rapidă la nivel de sistem.

Potrivit unui comunicat de presă al UNICEF Moldova, inițiativa le va permite țărilor să pregătească programe alternative de învățare în cazul închiderii școlilor și va ajuta școlile să mențină copiii și comunitățile lor în siguranță, oferindu-le informații vitale despre spălarea mîinilor și alte practici de igienă. Fondurile vor contribui, de asemenea, la menținerea sănătății mintale a copiilor și la prevenirea stigmatizării și discriminării prin încurajarea elevilor să evite stereotipurile atunci cînd vorbesc despre virus.

Potrivit lui Robert Jenkins, director pentru educație la nivel global UNICEF, situația în care majoritatea țărilor și-au închis școlile este fără precedent. „Dacă nu ne vom uni acum eforturile pentru a proteja educația copiilor, societățile și economiile vor resimți această povară mult timp după ce vom învinge COVID-19. Consecințele vor dura generații la rînd în comunitățile cele mai vulnerabile”.

UNICEF va colabora cu partenerii pentru a sprijini planurile guvernamentale de intervenție în situații de criză, inclusiv asistență tehnică, analiza rapidă a riscurilor, colectarea datelor și planificarea redeschiderii școlilor. De asemenea, va sprijini planificarea și realizarea comunicării riscurilor și a funcționării în siguranță a școlilor și va asigura continuitatea învățării și accesul la programe de învățare la distanță, inclusiv conceperea și pregătirea programelor de educație alternativă prin intermediul internetului, radioului și televiziunii.

Sursa: IPN