CIND LIBERTATILE DEMOCRATICE ALE OCCIDENTULUI II SUBMINEAZA CRIMINAL PROPRIA CIVILIZATIE AVANSATA

O lume a terorii de tip medieval obscurantist (3)

Vă reamintesc, deşi nu cred că ar fi cazul, că miercuri, 7 ianuarie, sediul publicaţiei de satiră Charlie Hebdo, din Paris, a fost ţinta unui atentat terorist în care au fost executate 12 persoane pentru că şi-au luat libertatea să publice nişte caricaturi în care era înfăţişat profetul Mohamed. 10 din cei 12 erau jurnalişti şi 2 – poliţişti. Franţa, ţara democraţiei model şi a libertăţii de exprimare în nici un fel îngrădite, este în stare de şoc. Cel mai tînăr terorişti, Hamyd M., care s-a aflat la volanul maşinii, s-a predat. Ceilalţi doi autori, fraţii Said şi Cherif Kouachi, au fost anihilaţi vineri.

Potrivit presei franceze, doi dintre atacatori sînt fraţi, născuţi la Paris, dar avînd origini algeriene, iar unul dintre ei a fost condamnat la închisoare în 2008, după ce-a făcut parte dintr-o organizaţie extremistă, cunoscută sub numele de Filiera irakiană din arondismentul XIX. Cei doi au revenit, vara trecută, din Siria. Al treilea suspect, cel care a condus maşina, e un băiat de 18 ani, fără domiciliu stabil.

“Totul a început de fapt în februarie 2006, cînd publicaţia franceză a reluat o serie de caricaturi ale profetului Mahomed apărute într-o publicaţie suedeză (Jyllands-Posten)”…

În Coran nu ar fi nici precizare a profetului care să impună interzicerea reprezentării sale în picturi

„Atentatul terorist de la Paris, comis miercuri în sediul revistei Charlie Hebdo, care a publicat mai multe caricaturi cu profetul Mohamed, readuce în discuţie motivele pentru care Islamul interzice imaginile cu întemeietorul religiei islamice. Potrivit Islamului, portretizarea profetului Mohamed poate duce la idolatrizarea unui om în locul lui Allah. Un principiu important al islamului este că profetul Mohamed a fost un om simplu, nu o persoană care să fie pusă pe un altar şi idolatrizată deoarece acest lucru l-ar aduce la acelaşi nivel cu Allah.

„Totul îşi are rădăcinile în conceptul de închinare la idoli”, afirma Ahmed Akbar, persoană care conduce departamentul de Studii Islamice de la American University. „În Islam, conceptul de Dumnezeu versus altă reprezentare a unei persoane sacre (n.r.- cu o foarte bună viaţă religioasă) este foarte puternică”, adaugă Akbar, citat de CNN. Potrivit analizei CNN, religia islamică însăşi a fost o reacţie împotriva creştinismului, una dintre diferenţe fiind modul în care este văzut Iisus Hristos în religia creştină, mai mult decât un om, în timp ce Mahomed este văzut doar ca profet. „Profetul însuşi era conştient că dacă oamenii vor face portrete ale sale, la un moment dat vor ajunge să-l idolatrizeze”, precizează Ahmed Akbar, care a subliniat că Mahomed le-a spus celor care l-au urmat că este un simplu om.

„În contextul unei Europe unde în multe ţări musulmani simt că sînt asediaţi, aceste imagini nu sînt văzute drept critici, sînt văzute ca agresiuni. Violenţa, ca mod de răspuns, este clar greşită”, este de părere un alt profesor de Studii Islamice din New York , Hussein Rashid. Un răspuns agresiv la reprezentările profetului Mahomed, dar mai ales la adresa caricaturilor, a fost dat şi de o parte a comunităţii musulmane din Statele Unite. Mohamed Magif, un imam din Statele Unite care conduce Societatea Islamică din America de Nord explică faptul că religia musulmană extinde problema anumitor reprezentări şi ale altor profeţi, aşa cum e cazul lui Iisus sau Moise. Drept dovadă, multe ţări musulmane au interzis filmele „Noe” sau „Exodul”.

Foarte rar, explică un alt imam, Abdul-Malik Johari din Virginia, pot fi găsite reprezentări ale profetului Mahomed în artă, însă rămâne un subiect sensibil acesta. Totuşi, precizează Abdul-Malik Johari, în Coran nu ar fi nici precizare a profetului care să impună interzicerea reprezentării sale în picturi sau alte obiecte de artă sau religioase, potrivit CNN”, scrie Radu Eremia în Adevărul.ro. (va urma)

(M.C.)