SANCŢIUNINI PENTRU POSTURILE DE TELEVIZIUNE

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a sancţionat mai multe posturi de televiziune după ce acestea au fost monitorizate la capitolul respectării prevederilor legale de plasare a publicităţii. Cele mai multe derogări au fost admise fiind depăşit volumul de publicitate sau fiind permisă publicitatea ascunsă în cadrul emisiunilor. Posturile de televiziune s-au ales cu amenzi şi avertizări publice, transmite IPN.

Posturile de televiziune monitorizate sînt: Moldova 1, Prime, Canal 3, 2Plus, N 4, Publika TV, TV 7, PRO TV CHIŞINĂU, CTC Mega, Jurnal TV, Bravo, Muz TV, TVC 21, NOROC, Busuioc TV, RU-TV MOLDOVA, ALT TV şi Euro TV.

Postul public de televiziune a fost avertizat public, chiar dacă membrii CCA au constatat că nu se află la prima încălcare la capitolul plasarea publicităţii. Însă Moldova 1 a comis o singură derogare, mai puţine cu mult decît restul posturilor cu încălcări, şi s-a decis să nu fie amendat. În cazul postului de televiziune TV7 CCA a decis amendarea, deoarece a difuzat publicitate pentru o singură marcă de mai mult de 2 ori timp de o oră de emisie. De asemenea, ca şi abatere s-a considerat menţionarea unui sponsor la sfîrşitul emisiunii „Politica”. Potrivit unei decizii CCA, este interzisă sponsorizarea buletinelor de ştiri şi a emisiunilor politice. Însă preşedintele CCA, Marian Pocaznoi, a spus că va fi revizuită decizia şi va fi abolită interdicţia de a sponsoriza emisiunile politice care se va menţine în vigoare doar pentru buletinele de ştiri.

Mai multe posturi de televiziune au omis prezentarea mesajului ce promovează un mod sănătos de viaţă, care este obligatoriu după fiecare spot publicitar pentru produse alimentare. Derogări de acest gen s-au constatat la Prime TV, 2Plus, Canal 3, Muz TV şi RU-TV Moldova. Toate au fost avertizate public, iar postul Prime a primit amenda minimă prevăzută – 1800 de lei. Postul Pro TV a fost avertizat public pentru faptul că nu a reuşit să elimine plasarea de produse dintr-o emisiune retransmisă din România. În cadrul şedinţei s-a menţionat că dacă ar încerca să acopere toate produsele plasate în emisiune, ar trebui blurată întreaga emisiune sau să se renunţe în general la difuzarea acesteia. Unii membri CCA au remarcat că postul încearcă să se conformeze legii şi blurează toată publicitatea străină atunci cînd poate.

Postul Jurnal TV la fel a admis derogări privind publicitatea, dar conducerea postului a trimis o scrisoare în care anunţa că nu este de acord cu învinuirile ce i se aduc. Cu toate acestea, CCA a avertizat public şi Jurnal TV. Postul N 4 nu a delimitat spotul prin care se anunţa concertul unui interpret autohton, dar membrii CCA au decis să nu sancţioneze această încălcare. Posturile Bravo, CTC Mega şi TVC 21 la fel au fost avertizate. În cazul Euro TV şi Alt TV, membrii CCA au decis pe lîngă avertizarea publică şi monitorizarea repetată ,deoarece au fost constatate foarte multe derogări.

Posturile Publika TV, Noroc şi Busuioc TV nu au admis nicio încălcare în timpul monitorizării. (IPN)

Socialmai mult
24.09.18 - 17:07
24.09.18 - 17:06
24.09.18 - 16:02
24.09.18 - 11:42
23.09.18 - 20:11
23.09.18 - 20:09
23.09.18 - 13:59
21.09.18 - 18:35
21.09.18 - 18:31
21.09.18 - 15:43
21.09.18 - 14:12
21.09.18 - 14:09
21.09.18 - 14:07
21.09.18 - 12:48
20.09.18 - 16:33
20.09.18 - 16:28
20.09.18 - 14:20
20.09.18 - 14:19
20.09.18 - 11:58
20.09.18 - 11:51