PESTE 32 DE TONE DE PRODUSE ALIMENTARE DONATE CELOR NEVOIASI

Produsele alimentare au fost colectate în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”, desfășurată sîmbătă, 23 aprilie, în întreaga țară. Toate donațiile acumulate se vor transforma în prînzuri calde, distribuite pe parcursul întregului an în șase cantine sociale din țară și în peste o mie de pachete alimentare distribuite persoanelor nevoiașe în preajma sărbătorilor de Paști.

Igor Belei, directorul Misiunii Sociale „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei, a menționat că „23 aprilie 2016 a fost o filă în istoria consolidării societății. Această acțiune de amploare nu este a Diaconiei, ci un gest de ridicare a fiecărui dintre cei care participă: voluntari, organizatori, parteneri și donatori. Acțiunea „Masa Bucuriei” ne demonstrează că sîntem capabili să creștem demnitatea noastră și a celor pe care îi ajutăm”.

Acesta a mai adăugat că „implicarea în campania „Masa Bucuriei” este un gest de aprindere a speranței în viața persoanelor nevoiașe”.

Campania de Paști „Masa Bucuriei” s-a desfăşurat într-o singură zi, concomitent, în 17 localități: Chișinău, Bălți, Cahul, Edineț, Căușeni, Cantemir, Ungheni, Ștefan-Vodă, Strășeni, Călărași, Soroca, Hîncești, Dondușeni și altele. Produsele alimentare au fost colectate în 70 de magazine din Chișinău și 30 de magazine locale.

În total, cu implicarea a mii de donatori şi 869 de voluntari, au fost colectate la nivel naţional peste 32 de tone de produse alimentare. Toate donaţiile vor ajunge pe masa celor nevoiaşi sub formă de prînzuri calde distribuite zilnic la şase cantine sociale din ţară şi 1630 de pachete alimentare distribuite în preajma sărbătorilor.

În acest an, pentru prima dată, în campanie au fost implicate, în calitate de voluntari, cinci persoane publice: Vlad Țurcanu, Nicu Țărnă, Andrei Porubin, Cristofor Aldea-Teodorovici și Emilian Galaicu-Păun.

Andrei Porubin, prezentator TV, voluntar în campania „Masa Bucuriei”, spune că „am acceptat din prima să fiu voluntar în această campanie, fiindcă mi se pare un lucru absolut normal să te gîndești nu numai la tine și la burta ta, dar și la sufletul și dispoziția celor mai triști decît noi. În ziua campaniei, eu m-am simțit bine. Am îndemnat lumea să facă o faptă bună și ei își doresc să facă asta - să facă o faptă bună”.

Pe parcursul celor trei săptămîni de promovare a campaniei, au fost organizate lecții de solidaritate la care au participat peste 400 de elevi și studenți din 5 instituții de învățămînt. Prin intermediul unui joc de rol, elevii au devenit persoane vîrstnice și au fost nevoite să împartă pensia mică pe cheltuielile zilnice. Doritorii de a se implica în campania de caritate au fost recrutați pentru a deveni voluntarii ce vor îndemna lumea să doneze produse alimentare pentru sprijinirea bătrînilor.

Sursa: agora.md