MASINI CARE II ANUNTA PE SOFERI DACA VOR SUFERI UN INFARCT

Infarctul cardiac sau tulburarea diabetică pot avea consecinţe mortale pentru şoferi atunci cînd, din cauza acestor afecţiuni, se produc accidente de maşină. Cercetătorii de la Toyota speră să schimbe această ecuaţie sumbră studiind modul în care dispozitivele portabile ar putea ajuta automobilele inteligente să salveze vieţi prin anticiparea la timp a urgenţelor medicale.

Specialiştii de la Centrul de Cercetare pentru Siguranţă al Toyota consideră că merită să investeşti în tehnologia şi cercetarea ştiinţifică necesară pentru a dezvolta maşini care au grijă de sănătatea şoferilor, printr-un efort de 35 de milioane de dolari, care va dura pînă în 2021. Cercetătorii Toyota au început deja să colaboreze cu universităţi americane pentru crearea de echipamente medicale de monitorizare a semnelor infarctului iminent sau a căderilor datorate scăderii glicemiei.

„Ne-am uitat la bolile care ar fi putut contribui la accidente şi la semnalele care pot fi măsurate la şoferi”, spune Chuck Gulash, director al Toyota’s Collaborative Safety Research Center.

Din totalul accidentelor de maşină, 1,3% (26.000) au fost raportate ca urmare a unor situaţii de urgenţă medicale, potrivit unui studiu efectuat de Administraţia Naţională de Siguranţă a Traficului pe Autostradă din SUA, 2009. Atacurile de inimă au reprezentat aproximativ 11% (2.680) din accidentele cauzate de afecţiuni medicale. Leşinurile legate de diabet au constituit o proporţie semnificativ mai mare de astfel de accidente (20% sau aproximativ 5.200 accidente). Cercetătorii Toyota au ales să se concentreze asupra acestor două afecţiuni. O parte a cercetării implică şi colaborarea cu Universitatea din Michigan pentru a crea un sistem pentru maşină care să prezică atacurile de cord ale şoferilor. Obiectivul imediat al acestui proiect implică stabilirea unei baze ştiinţifice pentru identificarea corectă a atacurilor de inimă pe baza semnalelor electrocardiografice (ECG). Cercetătorii folosesc acum echipamente medicale de înaltă calitate într-un cadru clinic pentru a colecta date despre semnalele ECG.

O altă parte importantă a cercetării Toyota de la Universitatea din Michigan implică filtrarea semnalelor ECG din zgomotul de fond preconizat al unei maşini în mişcare. Aceasta nu este o problemă specifică unui laborator, însă dispozitivele care pot fi purtate şi software-ul lor trebuie să poată funcţiona chiar şi în condiţiile mai zgomotoase ale unui vehicul pe şosea. Pe partea software-ului, cercetătorii urmăresc să valorifice puterea algoritmilor de învăţare a maşinilor – o tehnică inteligentă de inteligenţă artificială (AI) care poate învăţa să identifice modelele relevante – pentru a ajuta la filtrarea zgomotului.

Cercetătorii de la Toyota lucrează cu Universitatea din Nebraska la un proiect separat care examinează modul în care nivelurile diferite de glicemie afectează comportamentul şi siguranţa conducătorilor auto.

Toyota intenţionează să împărtăşească rezultatele studiului cu restul industriei automobilelor şi cu comunitatea de cercetare mai largă, mai mult decît să îşi asume drepturi unice de proprietate.

Sursa: discovermagazine.com