Industria luxului, pierderi semnificative din cauza epidemiei de coronavirus

Producătorii de bunuri de lux, o industrie de 1.500 de miliarde de dolari, anticipează pierderi semnificative din cauza epidemiei de coronavirus, anunţă BBC, scrie mediafax. Potrivit băncii de investiţii Jefferies, consumatorii chinezi reprezintă 80% din creşterea pe piaţă. Puterea consumatorului chinez a crescut în ultimul deceniu şi reprezintă acum 38% din industria modei mondiale. În comparaţie, în 2003, în timpul epidemiei Sars, consumatorul chinez a reprezentat doar aproximativ 8% din piaţă.

Au lansat avertismente de reducere a profiturilor companiile Burberry, Ralph Lauren, Coach şi Kate Spade, proprietarul Tapestry, Moncler şi Capri Holdings, firma mamă a unor mărci precum Versace, Michael Kors şi Jimmy Choo. La Londra Fashion Week cumpărătorii chinezi au lipsit şi cel mai probabil nu vor fi prezenţi nici la Milano Fashion Week din 18 februarie. În acelaşi timp unii retaileri îşi produc marfa în China şi colecţiile de Primăvară şi Vară sunt în pericol, din cauza întîrzierilor în livrări.