CANDIDAŢII LA FUNCŢIA DE DEPUTAT POT DEPUNE DOCUMENTELE PENTRU ÎNREGISTRARE ÎNCEPÎND CU 3 OCTOMBRIE
Comisia Electorală Centrală (CEC) a stabilit în şedinţa din 1 octombrie 2014 locul şi timpul primirii documentelor necesare pentru înregistrarea candidaţilor pentru funcţia de deputat la alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014.
Documentele se vor depune în perioada 03 – 29 octombrie 2014, între orele 9.00 şi 16.00, iar în ziua de 30 octombrie între orele 09.00 şi 17.00, pe adresa: municipiul Chişinău, str. V. Alecsandri, nr.119, biroul 307.
Conform legislaţiei electorale dreptul de a desemna candidaţi pentru alegeri îl au:
a) partidele şi alte organizaţii social-politice înregistrate, în modul stabilit, pînă la stabilirea datei alegerilor, în conformitate cu statutele (regulamentele) lor şi cu legislaţia în vigoare;
b) blocurile electorale, formate pe baza deciziilor adoptate conform statutelor (regulamentelor) partidelor şi altor organizaţii social-politice ce le-au constituit, care sînt înregistrate de Comisia Electorală Centrală;
c) cetăţenii Republicii Moldova care îşi înaintează propria candidatură (candidaţii independenţi).
Tot în cadrul şedinţei de astăzi CEC a aprobat Regulamentul privind modul de întocmire, autentificare, prezentare şi verificare a listelor de subscripţie. Documentul stabileşte modalitatea de întocmire a listelor, procedura şi termenul de prezentare şi verificare a acestora, precum şi responsabilităţile persoanelor care colectează semnăturile şi ale susţinătorilor.
Comunicat al CEC