CEO la 17 ani, nu cu una, ci cu doua afaceri de succes. A cistigat deja un milion de dolari si a atras atentia Universitatii Harvard

La doar 17 ani, Sukone Hong și-a realizat visul și a pus bazele a două afaceri de succes, în modă și în tehnologie. El a creat un brand de modă ale cărui vînzări au depășit un milion de dolari pînă acum și a lansat un ceas inteligent pentru persoane cu deficiențe de vedere, cu mii de comenzi în avans.

Brandul de modă ale cărui baze le-a pus a atras atenția Universității Harvard.  Adolescentul a povestit că a avut probleme cu adaptarea la școală și s-a simțit intimidat de colegi, așa că a căutat ceva care să-i schimbe viața.

Sukone Hong a avut prima idee de afaceri în urmă cu patru ani, cînd era în clasa a opta. Era un moment în care dorea să fie acceptat de colegii de clasă de la școala din Seul unde învăța.

A început să revîndă haine de marcă pe Naver – un motor de căutare din Coreea de Sud. Veniturile inițiale de 150 de dolari nu au fost suficiente, așa că adolescentul și-a schimbat tactica. Părinții l-au ajutat cu 5.000 de dolari și, beneficiind de asistența unei firme de grafică, s-a apucat să lucreze la crearea propriului său site de îmbrăcăminte, oferind haine casual unisex cu design simplu și jucăuș. Așa a apărut Olaga Studios.

Adolescentul a povestit că începutul afacerii nu a fost chiar cum se aștepta și că timp de o săptămînă nu a primit nici o comandă. "Apoi, Luni dimineață, au fost 15 comenzi. Cincizeci la prînz. Optzeci seara. În acea săptămînă, am vîndut 300 de cămăși.", a spus el pentru CNBC.

În ultimii trei ani, brandul a devenit unul de succes și i-a adus vînzări anuale de 1,2 milioane de dolari pe șase piețe asiatice. Sukone Hong a putut astfel să angajeze 12 persoane care să-l ajute să administreze site-ul. A putut să le returneze părinților banii aferenți taxelor școlare la Școala internațională americană din Seul la care s-a mutat.

Acolo a găsit inspirația pentru parcursul său în afaceri. "Înainte, am crezut că afacerea înseamnă doar să cîștigi mulți bani, dar, după ce m-am mutat la acea școală, am primit o educație bună. Profesorul meu mi-a spus că aș putea să folosesc experiența pentru a crea o afacere care să îi ajute pe ceilalți", a adăugat el.

Aceste cuvinte au avut un impact puternic asupra tînărului Sukone Hong, care a decis să lanseze și un ceas Braille, care permite persoanelor cu deficiențe de vedere să obțină informații în timp real, cum ar fi texte și mesaje de pe smartphone-urile lor. Aceste ceasuri sunt pe piață de cîțiva ani, dar costul exorbitant al unor astfel de produse – de obicei peste 300 de dolari – le face inaccesibile pentru multe persoane care au nevoie de ele.

După ce a lucrat la un proiect școlar despre persoanele cu dizabilități, Hong a început să se gîndească la o opțiune mai accesibilă financiar decît varianta deja existentă.

"Am descoperit că acest lucru este atît de nedrept și că este și o bună oportunitate de afaceri.", a spus el.

Pentru proiect, Sukone Hong a luat legătura cu persoane cu deficiențe de vedere pentru a vedea ce lipsește în ceea ce privește aceste tipuri de articole și pentru a oferi un produs mult mai adaptat.

Ceasul inteligent Braille de 80 de dolari creat de el a avut succes. În doar șase luni s-au vîndut sute de produse, fiind în lucru o precomandă de 3.000 din China. În ciuda succesului său, Hong a spus însă că a realizat că studiile sunt cele mai importante: "Cînd afacerea creștea rapid, m-am gîndit să renunț la școală. Dar am întîlnit o mulțime de CEO și toți mi-au spus că ar trebui să merg la universitate", a spus el.