Studii facute de Facebook arata ca Instagram este nociv adolescentilor, in special fetelor
Facebook a găsit în mod repetat că Instagram este o aplicație dăunătoare față de numeroși adolescenți, în special fetele, potrivit unui raport publicat de Wall Street Journal, transmite CNBC.
Wall Street Journal a citat studii făcute de Facebook în ultimii trei ani care au examinat cum Instagram afectează tinerii, adolescentele fiind cele mai afectate. O prezentare internă făcută de Facebook arată că dintre adolescenții care au raportat gînduri suicidare, 13% dintre utilizatorii britanici și 6% dintre utilizatorii americani au găsit că problema vine de la Instagram.
„32% dintre adolescente spun că atunci cînd se simțeau prost în privința corpurilor lor, Instagram le-a făcut să se simtă mai prost”, au notat cercetătorii. Facebook ar fi găsit că 14% dintre băieții din SUA au spus că Instagram i-a făcut să se simtă mai prost în privința lor.
În vreme ce Facebook a concluzionat că un procent considerabil de adolescenți nu sunt afectați în mod negativ de către Instagram, potrivit Wall Street Journal, caracteristicile pe care compania le-a identificat ca fiind cele mai nocive sunt parte din configurația sa cheie.
Potrivit raportului, cercetătorii au avertizat că pagina Explore de pe Instagram, care afișează postările curatoriate ale unor conturi, poate împinge utilizatorii către conținut care poate fi dăunător. Aplicația are de asemenea o cultură a publicării doar a celor mai bune imagini și momente, și operează ca un produs ce dă dependență.
„Aspecte ale Instagramului se exacerbează între ele pentru a crea o furtună perfectă”, conform cercetării citate de Wall Street Journal.
Directorii executivi de rang înalt au revizuit cercetarea, potrivit WSJ, și au făcut referire la ea într-o prezentare făcută anul trecut de Mark Zuckerberg. Facebook ar fi avut dificultăți în gestionarea problemei, în timp ce încerca să țină utilizatorii interesați să revină. Facebook lucrează la o versiune de Instagram pentru copiii sub 13 ani.
Tinerii sunt cheia succesului Instagram. Mai mult de 40% dintre utilizatorii Instagram au 22 de ani sau mai puțin, potrivit documentelor consultate de WSJ.
Într-o postare pe blog, șefa pentru politici publici a Instagram, Karina Newton, a răspuns la aceste informații publicate și a spus că compania cercetează moduri de a face utilizatorii să nu se mai gîndească prea mult la anumite tipuri de postări de pe Instagram.
Republicanii vor să limiteze impactul rețelelor sociale asupra copiilor
Legiuitorii americani au reacționat la material.
Reprezentantul Democrat de Massachusetts Lori Trahan și-a exprimat îngrijorările față de sănătatea mentală a copiilor care folosesc rețelele sociale, fiind împotriva unui produs dezvoltat de Facebook pentru cei sub 13 ani.
Aceasta a acuzat Facebook de „neglijare” prin faptul că „a eșuat în a proteja copiii pe Instagram, în special tinerele fete, ceea ce s-a întîmplat timp de ani de zile”.
Reprezentatul Republican de Washington Cathy McMorris Rodgers, liderul republicanilor în Comisia de Energie și Comerț din Camera Reprezentanților, a spus că Facebook „a refuzat să se conformeze” cu o cerere din partea republicanilor din Comisie trimisă în Martie pentru studiul intern.
Un purtător de cuvînt de la Facebook a spus că datorită naturii confidențiale a datelor participanților la cercetare și faptului că este deținută de companie, poate fi dificilă distribuirea datelor interne în afara companiei. Însă, reprezentantul Facebook a transmis că compania caută să fie mai transparentă în privința studiilor interne.
Republicanii lucrează la proiecte legislative, unul dintre acestea cerînd ca platforme precum Facebook să depună rapoarte regulate către Comisia Federală pe Comerț în privința impactului companiilor asupra sănătății mentale a copiilor.
Senatorul Republican de Missouri Josh Hawley a scris, pe Twitter, că Facebook „cunoaște că Instagram este toxic pentru adolescenți, însă nu le pasă – sunt prea preocupați să ne cenzureze conservatorii și să înăbușe libera exprimare”.
Comisarul Rohit Chopra din cadrul Comisiei Federale pentru Comerț a scris pe Twitter: „Datorită stimulentelor financiare împămîntenite în modelul de business bazat pe supraveghere, este încă un semn că compania nu poate fi de încredere cînd vine vorba de datele noastre”, mai scrie CNBC.