REZULTATELE BUSINESS WEEK 2016: AU PARTICIPAT 1500 AGENTI ECONOMICI DIN 13 TARI

Peste 1500 de agenți economici, reprezentanți ai administrațiilor publice și parteneri de dezvoltare, 80 de speakeri din Republica Moldova și de peste hotare, 15 evenimente de afaceri s-au dovedit a fi o platformă eficientă de promovare a imaginii Republicii Moldova pe arena internațională. De asemenea o locație de investiții cu o serie de facilități și o economie deschisă, și totodată, o platformă de comunicare și dezvoltare a relațiilor dintre oamenii de afaceri atît din țară, cît și de peste hotare. Acestea sînt doar cîteva dintre rezultatele celei de-a III-a ediții a Moldova Business Week, care a avut loc în perioada 4 - 7 octombrie 2016.

„Moldova Business Week și-a propus să ofere o platformă de comunicare pentru mediul public, privat și diplomatic, astfel încît să fie puse în discuții acțiunile realizate pînă acum, precum și tendințele și provocările economiei autohtone. Intenționăm să îmbunătățim conceptul acestui eveniment și să-l organizăm, pe viitor, în fiecare an”, a declarat viceministrul Economiei, Vitalie Iurcu.

„Sîntem ferm convinși că această platformă va deveni în următorii ani mai puternică, rezultativă și calitativă și va permite identificarea noilor sfere de cooperare, setarea și promovarea proiectelor investiționale de perspectivă, precum și focusarea atenției investitorilor asupra sectoarelor prioritare concrete ale economiei naționale”, a menționat Directorul executiv al Organizației pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exporturilor (MIEPO), Vitalie Zaharia.

„Moldova Business Week” s-a focusat pe prezentarea priorităților strategice și planurilor statului de creare a oportunităților investiționale. Scopul propus urmează a fi realizat prin dezvoltarea politicilor și mecanismelor de atragere a investițiilor utilizînd, instrumentele Zonelor Economice Libere și a Parcurilor Industriale. Celor 300 de agenți economici și atașați comerciali din peste 10 state, le-au fost prezentate istoriile de succes ale companiilor cu capital străin, care deja investit în Moldova, servind drept exemplu pentru potențialii investitori.

 

Regimurile comerciale ale R. Moldova

De asemenea, au fost puse în discuție regimurile comerciale ale Republicii Moldova și oportunităților oferite de acestea la export, subliniindu-se particularitățile Acordurilor de Comerț Liber multilaterale și bilaterale, la care Republica Moldova este parte semnatară, în special Acordurile ZLSAC, CSI, CEFTA și Turcia. Este important faptul că în anul 2015, schimburile comerciale realizate în baza ACL menționate au reprezentat 87,2% din exporturile autohtone și 75,1% din importurile Republicii Moldova.

În vederea asigurării unei transparențe nu doar a acțiunilor realizate, dar și a celor planificate pentru perioada imediat următoare, s-a adus la cunoștință publicului faptul că a fost inițiată examinarea oportunității semnării unor Acorduri de liber schimb cu Republica Arabă Egipt, precum și cu Republica Populară Chineză.

 

Dezvoltarea și sprijinirea companiilor autohtone

Obiectivul dezvoltării și sprijinirii companiilor autohtone a continuat pe platforma incubatoarelor de afaceri. Astfel, Organizația pentru Dezvoltarea IMM-urilor (ODIMM) a prezentat potențialul, beneficiile și eficiența acestor instrumente care vin să contribuie și ele la dezvoltarea unui mediu de afaceri prietenos și puternic, generînd locuri de muncă. Totodată, ODIMM a lansat oficial un proiect-pilot dedicat dezvoltării antreprenoriatului feminin „Femeia în Afaceri”, care are drept scop oferirea suportului financiar și non-financiar prin acordarea granturilor pentru investiții și servicii relevante pentru dezvoltarea afacerilor gestionate de femei.

Asociația Oamenilor de Afaceri din Moldova și-a propus informarea mediului de afaceri despre situația capitalului privat moldovenesc, cît și măsurile necesare pentru dezvoltarea acestuia, precum accesul la finanțare, construcția brandului, creșterea productivității.

Directorul Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova, Vitalie Zaharia, a afirmat că Forumul ”Moldova Business Week 2016” a trezit interes enorm din partea investitorilor străini, a companiilor străine și celor autohtone, fapt confirmat de numărul mare de participanți, de semnarea mai multor acorduri de parteneriat.

Ediția a treia a Forumului ”Moldova Business Week” s-a desfășurat în perioada 4 - 7 octombrie.

Sursa: Agora.md