O noua farsa nationala a guvernantilor: Pactul Social pentru Moldova
Pe moldoveni îi cred înapoiaţi mintal, dar chiar şi pe occidentali!?
Autor: Mihai CONŢIU
Cine mai are convingerea că actuala guvernare nu s-a născut moartă încă de la constituire, atunci acel om este ori nepăsător total sau ignorant, ori complicele acestei Puteri criminale.
Preşedintele Nicolae Timofti, premierul Valeriu Streleţ şi Andrian Candu, preşedintele Parlamentului, au semnat, pe 8 Octombrie, un Apel public pentru dialog social, intitulat „Pactul Social pentru Moldova”. În apelul celor trei oficiali se spune despre „implicarea clasei politice și a societății civile întru identificarea soluțiilor de rezolvare a disputelor și de ieșire din impasul în care se află astăzi Republica Moldova”; sunt invitaţi „sectorul asociativ civic, clasa politică, mediul academic, asociațiile de creație, partenerii sociali (sindicatele și patronatele) și alți actori publici să participe la lansarea unui dialog deschis, menit să pună bazele unei platforme comune, pentru a consolida societatea și a crea condiții pentru dezvoltarea stabilă a țării”.
Totodată, în apel se mai spune: „Pentru a demonstra voință și deschiderea în vederea soluționării problemelor constatate, acționînd în spiritul responsabilității pentru soarta țării și a cetățenilor săi, noi, ca reprezentanți ai celor mai importante instituții ale statului, vom semna, pe platforma de dialog creată, un Pact social intitulat „Pentru Moldova”. Tot ce fac aceşti bandiţi este „Pentru Moldova.
Prima întrunire a membrilor acestei aşa-zise platforme de dialog ar trebui să aibă loc Marţi, 13 Octombrie. Chiar că suntem curioşi cine vor fi membri consultanţi, de dialog ai acestui Pact!
Structuri, structuri, minciuni, minciuni, hoţii, hoţii…
Din perspective formale, la guvernare avem nişte trîntori, gargaragii, mincinoşi, plimbăreţi pe banii statului prin străinătate şi manipulatori, bandiţei cu langaj cvasi-românesc, deci nişte impostori. În realitate, la guvernare îi avem tot pe aceştia, numai că în rolul lor autentic de hoţi din avuţia publică, care au instaurat şi consolidat statul mafiot. Fiind absolut convinşi că moldovenii pot înghiţi orice, că chiar sunt înapoiaţi mintal, adică nişte retardaţi, cei trei oficiali şi consilierii lor au clocit acest „Pact Social pentru Moldova”. Problema cea mai gravă pentru Moldova este că aceşti guvernanţi cred că îi pot duce de nas şi pe occidentali, la fel cum încearcă s-o facă în contul sau pe seama moldovenilor, asemuindu-i şi pe aceştia credulilor moldoveni. Dar haideţi să ne întrebăm ce rost mai are iniţierea acestui „Pact Social pentru Moldova”!
Avem, aşadar, o Constituţie. Cu toate omisiunile ei, totuşi este Legea Supremă în Stat, iar dacă ar fi respectată ad litteram de către guvernanţi – toate ar merge strună în ţară. Mai apoi, avem o legislaţie adaptată binişor normelor europene, care dacă ar fi aplicată tot ad litteram – Republica Moldova ar fi un model de ţară pentru Europa, date fiind dimensiunile geografice şi numărul populaţiei.
Peste toate acestea, însă, tronează Puterea politică, reprezentată de preşedintele Parlamentului, şeful statului şi primul ministru, care, la rîndul lor, în funcţie de potenţa ce le-a fost conferiră constituţional, călăresc năduşind toate instituţiile fundamentale ale statului, în interesele lor personale şi de partid, cu scopul dement de a rămîne cît mai mult la Putere.
Pentru că de şase ani avem guvernări prin alianţe de partide, poreclite mincinos proeuropene, şi pentru că au considerat că nu sunt suficiente toate cele arătate mai sus, peste Guvern şi Parlament mai există o supraputere politică de tip mafiot – acel Consiliu al Alianţei de Guvernare! Ei bine, în realitate, acest Consiliu este adevăratul Guvern şi Parlament, căci Candu, Streleţ şi Timofti sunt nişte maimuţoi executanţi ai deciziilor politice dictate acolo, în spatele uşilor închise. Nu-i aşa că plătim de pomană un Parlament, Guvern şi o Preşedinţie, în condiţiile în care cele mai importante decizii statale aparţin unui grup „numeros” format din… 2 sau 3 oameni?
Peste acest Consiliu, deci peste Preşedinţie, Parlament, Guvern şi ţară tronează, după cum bine se ştie, mafiotul şef – Naşul Vladimir Plahotniuc. În aceste condiţii reale, constatăm cu revoltă că iniţierea acestui „Pact Social pentru Moldova” este o farsă naţională cinică, chiar criminală, prin care guvernanţii vor să-i păcălească pe moldoveni şi pe partenerii externi de dezvoltare ai Republicii Moldova, în egală măsură, că ei sunt de bună credinţă şi că… muncesc şi sunt preocupaţi de soarta ţării! După ce au divizat ţara după criterii etnice pentru vecie! Pentru că avem de-a face cu o alianţă pro-unionistă, deci naţionalistă. Comportamentul reprezentanţilor Partidului Liberal în funcţiile ministeriale ilustrează perfect această afirmaţie a noastră. Uniunea Europeană şi SUA „au dat pe mîna politicienilor români corupţi” administrarea din exterior a Republicii Moldova.
E de la sine înţeles că iniţierea acestei farse a fost cauzată de protestele maraton ale Platformei DA, PSRM-ul condus de Igor Dodon şi Renato Usatîi, dar şi de faptul că structurile occidentale – politice şi financiare – legitimează existenţa valurilor de nemulţumiri sociale. În acest context, reproducem cîteva opinii ale şefului Delegaţiei UE în Moldova, domnul ambasador Pirkka Tapiola, care, într-un interviu pentru Ziarul de Gardă, a spus: „Sentimentele protestatarilor din Moldova pot fi uşor înţelese, văzînd progresul limitat la capitolul luptei cu corupţia, dar şi la cel al reformei Justiţiei. Dar cel mai grav lucru e, totuşi, frauda bancară.”
Oficialul european a mai făcut şi următoarele declaraţii: „Pînă în momentul în care o guvernare nu are o idee foarte clară despre cum vrea să arate ţara în viitorul imediat şi mai îndepărtat şi, mai ales, pînă în momentul în care nu are un plan care să asigure paşii prin care se va ajunge acolo – lucrurile nu se vor mişca.” „Nu sunt expert în Justiţie, dar nu trebuie să fii expert ca să vezi că lipseşte voinţa politică pentru schimbări reale în întreaga ţară.”
Constatăm, aşadar, şi noi, că actuala guvernare nu are absolut nici o viziune de perspectivă privind viitorul ţării, că nu are un Proiect de ţară, dar nici nu are voinţa politică de a reforma Justiţia, adică de a o scoate de sub stăpînirea lui Plahotniuc. În acest sens, Pactul social este de fapt ca o insultă la adresa întregii societăţi.
De ce „Pactul Social pentru Moldova” s-a născut mort?
După cum am văzut, cei trei oficiali ai statului invită „sectorul asociativ civic, clasa politică, mediul academic, asociațiile de creație, partenerii sociali (sindicatele și patronatele) și alți actori publici să participe la lansarea unui dialog deschis”. Nu-i greu de intuit că, formal, vor reuşi să aducă în bîrlogul acestui Pact cîţiva parteneri de dialog din rîndul celor care-i susţin, desemnaţi cu preponderenţă de Plahotniuc.
Dar ce cred ei că vor să discute în acest format atîta timp cît singurii cu care trebuie să negocieze trebuie să fie cei trei actori ai protestelor din Chişinău şi din ţară? Să discute ce – furtul miliardului şi identificarea făptaşilor, cercetarea penală a lui Dorin Drăguţanu şi Iurie Leancă, înstrăinarea ilegală a Aeroportului, omorul din Pădurea Domnească, atacurile de tip rider, scoatere Justiţiei, Procuraturii, CNA, CNI etc. de sub controlul absolut al lui Plahotniuc? Să fim serioşi, dar astea sunt subiecte tabu pentru guvernanţii aflaţi la cheremul oligarhului!
Haideţi să ne oprim doar asupra cîtorva, spre a constata că acest Pact este o diversiune de proporţii!
După cum ştiţi, Plahotniuc i-a ordonat lui Dorin Drăguţanu să demisioneze din funcţia de guvernator al BNM, ca să scape basma curată. A făcut asta în ajunul sosirii Misiunii FMI în Republica Moldova, spre a zădărnici încheierea unui nou Acord de finanţare a ţării. Asta înseamnă că, în mod conştient, Plahotniuc a decis ca ţara să intre în incapacitate de plată. În aşa mod ca populaţia să creadă că „cu Europa” e slut şi mai bine să ne întoarcem la ruşi şi la socialism. După demisia lui Drăguţanu, s-a ivit oportunitatea stringentă de selectare a altei candidaturi pentru funcţia de guvernator al BNM. Dacă actualii guvernanţi ar fi oneşti în declaraţiile lor proeuropene, atunci selectarea viitorului guvernator ar trebui să se desfăşoare după criterii profesioniste şi democratice strict europene, numai că ei au preferat varianta sovietică de control. La fel cum Cancelaria de Stat a lui Sergiu Palihovici ne controlează denumirea ziarului nostru. O guvernare „de dreapta”, „pro-europeană”, dar care gîndeşte şi procedează strict sovietic!
Iniţial, guvernanţii anunţaseră că procesul de selectare a noii nominalizări a viitorului guvernator va fi unul public. Doar prima şedinţă a Comisiei de examinare şi selecţie a fost publică, căci următoarele se vor desfăşura sub auspiciile Cina cea de Taină a marilor mafioţi de la guvernare, adică doar cu uşile închise. Plus Streleţ şi Palihovici.
Alegerea guvernatorului BNM – o palmă sovietică aplicată poporului şi Occidentului
Pe mai departe, vă vom expune constatările făcute de către expertul Adrian Lupuşor, component al acestei Comisii, ale cărui propuneri au fost ignorate de către majoritatea „sovietică”. Potrivit expertului, va fi admisă o propunere la această funcţie chiar dacă va exista doar un singur candidat, eliminîndu-se condiţia care stipula principiul competenţei, dar şi obligativitatea de a publica în presă un anunţ despre concurs.
Lupuşor a pus problema necesităţii ca viitorul guvernator să fie independent politic, faţă de care Ştefan Creangă, membrul Comisiei Electorale Centrale, a replicat: “Ce înseamnă independenţa?” Astfel, s-a decis ca viitorul guvernator să renunţe la activitatea politică doar după ce va fi investit.
Dacă observăm cu atenţie, constatăm că „mîinile lui Plahotniuc şi Ghimpu” sunt omniprezente în acest întreg proces de selecţie! Astfel, candidatul pentru postul de guvernator nu va fi eliminat din pricina unor posibile conflicte de interese pe criterii politice, economice şi de rudenie cu membrii Parlamentului şi persoane din managementul băncilor comerciale. Singura „condiţie” este ca solicitantul „să îşi prezinte singur mărturia că nu are conflicte de interese, dar declaraţia sa nu va fi verificată”. Vedeţi ce bandiţi sunt? Faţă de această situaţie, acelaşi „ciudat sovietic” Creangă a spus: “Cu managementul băncilor poate da, dar cu deputaţii eu cred că deja noi trecem limita.”
Tot aşa, „ţărănoii sovietici totalitari” din această Comisie au decis că noul guvernator nu este obligat să cunoască limba engleză, deşi guvernatorul trebuie să negocieze cu FMI, iar engleză este limba internaţională bancară. A fost luată decizia ca viitorul guvernator să cunoască “o limba de circulaţie internaţională”, “preferenţial” engleza, deşi, credem noi, s-au gîndit la limba rusă cînd au spus “o limba de circulaţie internaţională”, iar acest lucru credem că-i convine de minune „rabinului Ghimpu”. Banditismul selectării guvernatorului mai poate fi observat şi din aceea că celui care va candida nu-i va fi testată integritatea, nu i se va solicita declaraţia de avere şi nici nu-i va fi verificată.
Ca o ciudăţenie sovietică, candidaţii care vor fi respinşi nu pot face contestaţii nicăieri. Asta da democraţie! Deci, sistemul bancar va fi furat nemilos şi în continuare. Guvernarea pro UE lasă în acest mod un fel de „moştenire” viitoarelor guvernări.
Alegerea guvernatorului, ilegală
Cel puţin aşa notează Gheorghe Constandachi în Independent.md, care spune:
„S-a stabilit o gravă eroare în procedura de numire în funcţie a viitorului Guvernator al BNM”. Ţinînd seamă de experienţa altor ţări, dar şi de statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică, autorul citat crede că un candidat la funcţia de guvernator al BNM ar trebui să întrunească şi următoarele calităţi:
„Să aibă experienţă în domeniile economic şi financiar, să cunoască foarte bine sistemul economic, financiar şi monetar, să fie dotat cu capacităţi de organizare şi administrare, să ştie bine să aplice legea şi să ofere soluţii imediate, să cunoască bine interacţiunile şi interdependenţele între procese şi fenomene, entităţi şi structuri, atît în interior, cît şi în exterior, să fie absolut independent în activitatea sa, căci legea îi permite aceasta, să aibă reputaţie ireproşabila şi integritate absoluta, din punct de vedere psihologic să nu fie influenţabil, decît de lege şi actele legislative, nu trebuie să-i lipsească simţul şi intuiţia economică etc.”
„Ca în alte acte legislative şi normative, în Regulamentul de funcţionare a Parlamentului, capitolul atribuţiile preşedintelui Parlamentului nu este indicat nimic în legătură cu numirea persoanelor la funcţii cu demnitate public. Nici un alt act legislativ nu permite preşedintelui Parlamentului de a iniţia proceduri de numire a persoanelor la funcţii cu demnitate publică.
Adrian Candu, la prima şedinţă a Parlamentului din sesiunea Toamnă-Iarnă, trebuia să vină cu iniţiativa unui proiect de Hotărîre de Parlament prin care să fie prevăzută procedură anunţată. Mai apoi să se modifice Legea cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică şi cea cu privire la BNM, în partea procedurilor şi procedeelor de numire în funcţii a acestora. Cea mai potrivită candidatură la funcţia de guvernator al BNM, ar fi cea din partea societăţii civile, cu respectarea tuturor calităţilor menţionate mai sus.
Constataţi, astfel, dragi cititori, că tor circul acesta iniţiat de Timofti, Candu şi Streleţ este o mare tragere pe sfoară naţională, fie dacă este să privim doar numai şi numai din perspectiva acestui sistem mafiot de selectare a viitorului guvernator al BNM. Da, este posibil să-i manipuleze pe foarte mulţi dintre moldoveni, numai că se înşeală amarnic atunci cînd sunt încrezători că îi vor fraieri şi pe cei de la FMI, Banca Mondială, UE etc. În plus, nici pe moldoveni nu-i vor mai convinge pînă la capăt de minciunile lor mafiote, căci valurile de proteste le suflă în ceafă ameninţător, iar Platforma DA, de esenţă eminamente proeuropeană, Dodon şi Usatîi nu par să cedeze cu una, cu două!