NETFLIX A PIERDUT APROAPE UN MILION DE ABONATI IN CITEVA LUNI

Netflix duce o luptă grea pentru a-și păstra abonații. În doar cîteva luni, a pierdut aproape un milion de abonați, scrie BBC.

Netflix a pierdut aproape 970.000 de abonați între lunile aprilie și iulie. Însă reprezentanții companiei se așteptau la un număr mult mai mare, chiar dublu.

Întrebat care a fost motivul pentru care numărul abonaților nu a scăzut și mai mult, directorul executiv al companiei, Reed Hastings, a spus: „Dacă ar fi un singur lucru, am putea spune „Stranger Things””.

Noul sezon al dramei a înregistrat un succes fenomenal și ar fi ajutat la stoparea exodului clienților Netflix.

Compania a raportat prima pierdere de abonați în aprilie 2011, știre care a fost urmată de sute de concedieri.

Pierderile de abonați raportate sînt cele mai mari din istoria companiei, SUA și Canada înregistrînd cel mai mare număr de dezabonări din trimestru, urmate de Europa.

Guy Bisson, director executiv la Ampere Analysis, a declarat că era „inevitabil” ca Netflix să înceapă să piardă abonați. „Cînd ești lider, există o singură direcție de mers, mai ales cînd se lansează un număr mare de competitori, ceea ce Netflix a văzut în ultimii doi ani”, a spus el.

Este o schimbare radicală pentru Netflix, care s-a bucurat de ani de creștere aparent de neoprit, deoarece a revoluționat modul în care oamenii din întreaga lume consumau divertisment.

Per total, Netflix avea aproximativ 220 de milioane de abonaţi la 30 iunie 2022, departe de cei mai apropiaţi competitori, dar compania se confruntă cu cea mai serioasă încetinire din ultimii ani. Veniturile în trimestrul doi din 2022 au crescut în ritm anual cu doar 8,6%, la 7,9 miliarde de dolari.

Anul acesta, acţiunile Netflix au scăzut cu aproximativ 67%, din cauza temerilor privind perspectivele pe termen lung.

Problemele celor de la Netflix sînt un semnal de alarmă pentru competitori. După ce au văzut cum milioane de utilizatori abandonează televiziunea cu plată pentru serviciile de streaming, giganţii americani au fuzionat şi s-au restructurat pentru a concura cu Netflix.