FACEŢI MĂCAR CEVA, DOMNILOR GUVERNANŢI!

Nr.35/25.06.2014

Procurorului General al Republicii Moldova
Dlui Corneliu Gurin

Copia:  Preşedintelui Republicii Moldova
            Dlui Nicolae Timofte

            Preşedintelui Parlamentului Republici Moldova
            Dlui Igor Corman

            Guvernul Republicii Moldova
            Dlui Iurie Leancă

De la Asociaţia de Coproprietari în
Condominiu nr.55/258
3701, or. Străşeni, str.S.Lazo,9
Administrator Claudia Pletea

Plîngere

Stimaţi Domni!

În Republica Moldova Legea nu funcţionează!În cazul cînd devii jertfă a acestui fenomen nu ai la cine apela, omul de rînd nu este auzit. Clanurile mafiote, conglomerate cu puterea, îşi fac deschis jocurile, călcînd peste valoarea umană!

La data de 31 mai 2011, prin decizia Consiliului orăşenesc Străşeni 37/16 din 31.05.2011, conform cererii Asociaţiei de Coproprietari în Condominiu nr.55/258 (Anexa 1 pe 2 foi), a fost transmisă Asociaţiei cu titlu gratuit casa de locuinţe de pe str. S. Lazo,9, cu încălcarea art. 5, 8, 9 a Legii Condominiului în fondul locativ nr.913 – XIV, adică fără delimitarea şi transmiterea terenului condominiului (Anexa 2 copia deciziei nr.37/16). La iniţiativa primarului, ograda casei noastre, care este gestionată de către locatari timp de 48 ani şi pe care se află bunurile Asociaţiei (un teren de joacă pentru copii, un stativ pentru uscat haine, copaci şi plante multianuale, o fîntînă, drumuşorul, care este unica cale de acces a locatarilor în oraş ş.a.) a fost ilegal împărţită în trei părţi şi înregistrată la cadastru cu trei coduri cadastrale 8001107467, 800110440, 800110441. Prin Decizia Consiliului orăşenesc nr.6/12 din 16.09.2013 “Cu privire la recunoaşterea dreptului de proprietate a UAT Străşeni” toate trei terenuri menţionate mai sus, inclusiv şi terenul de sub blocul de locuinţe al Asociaţiei, au fost recunoscute ca proprietate a UAT (Anexa 3 cu parafa of. Cadastru).

 La data de 14 decembrie 2013 Consiliul orăşenesc Străşeni, prin decizia sa 9/33 ”Cu privire la includerea terenurilor în lista bunurilor pasibile de privatizare şi expunerea lor la licitaţie cu strigare” a încercat să expună la licitaţie unul din terenurile menţionate mai sus – terenul cu codul cadastral 800110440, ignorînd faptul că pe acest teren sînt amplasate bunurile Asociaţiei.

Am sesizat Procuratura raionului, deoarece pe acest teren se află punctele strategice de intersecţie de apeduct şi canalizare ale oraşului, hidrantul antiincendiar al Secţiei Excepţionale din raion. Conform Planului urbanistic acest teren face parte din zona verde a oraşului. Procuratura raionului a emis un Recurs (Anexa 3), dar, la iniţiativa primarului acest Recurs a fost ignorat şi decizia ilegală a Consiliului orăşenesc s-a menţinut în vigoare.

Considerînd că acţiunile Primarului şi ale Consiliului orăşenesc vin în contradicţie cu prevederile legii, iar proprietarii ACC nr.55/268 sînt lezaţi în drepturile lor prevăzute de lege, ACC a depus o cerere în instanţa de judecată.

Atacarea acestor acte administrative în instanţa de judecată a raionului Străşeni a fost dificilă pentru ACC nr.55/258, deoarece la terenul aferent blocului locativ al Asociaţiei pretinde fiica ex-preşedintelui judecătoriei Gavriliţa Mihail – Grosu Mihaela şi Şefa Biroului de evidenţă şi documentare a populaţiei din Străşeni Emilia Trofimov, (un interes deosebit are primarul) care urmau să construiască în faţa casei un bar, o consultaţie juridică, magazine comerciale. Crîşma dnei Mihaela Grosu se prevede să fie construită exact în locul terenului de joacă pentru copii (Anexa 4: copia documentelor 6 foi).

Dosarul nr.3-44/2014 s-a aflat în procedură civilă la Judecătorul Igor Chiroşca, care, considerăm că a fost influenţat de demnitarii numiţi mai sus deoarece, începînd cu şedinţa a doua, judecătorul şi-a schimbat comportamentul. La şedinţa din 7 februarie 2014 a ţipat la mine fără temei toată şedinţa, de ce am depus cererea de concretizare a acţiunii la ghişeu şi nu în şedinţă precum depune documentele primăria, de ce m-am prezentat fără avocat, de ce prezint documentele pe rind etc. După ce a încheiat şedinţa, judecătorul ne-a dat după uşă (eu eram cu o membra a ACC) şi a oprit procurorul Şlicari Eugeniu, care era numit

din partea reclamantului ca intervenient accesoriu. Nu cunosc conţinutul discuţiei, dar după această acţiune procurorul n-a mai participat la următoarele 5 şedinţe.

În procesul examinării acţiunii am depus o cerere de asigurare a sechestrului pe terenul în cauză, deoarece aveam informaţia că primăriţa intenţionează să utilizeze şi alte metode asupra terenului în cauză, dar judecătorul a refuzat asigurarea măsurii de protecţie asupra terenului care constituie obiectul litigiului.

Acum ni se spune deschis că în faţa casei noastre, se va construi în curînd, conform unui proiect iniţiat de primăriţă, un rînd de gherete (au fost alocaţi 30,0 mii lei bani publici pentru proiectare!).

În şedinţa de judecată au fost prezentate de către ACCnr.55/258 documente şi probe care invocă expres încălcarea a mai multor legi şi acte normative ale Republicii Moldova de către organul administraţiei publice locale, ignorarea totală a Legii nr.913-XIVdin 30.03.2000 cu privire la formarea şi transmiterea teritoriului condominiului în fondul locativ, dar judecătorul Igor Chiroşca nu a văzut încălcare de lege în acţiunile autorităţii locale.( din biblie: acolo unde nu este lege, nu este nici încălcare de lege). Nu a văzut judecătorul nici solicitarea terenului expusă în cererea prealabilă a ACC nr.25din 23.12.2013 pe care o are în dosar (Anexa nr.5) şi cererea prealabilă din 13.05.2014 de mărire a cuantumului pretenţiilor în acţiune. În şedinţa de judecată, la solicitarea judecătorului au fost prezentate cele 2 cereri din anexa 1. Dar judecătorul a respins cererea Asociaţiei(la 14 mai 2014) unul din motive fiind că nu am depus o cerere către autoritatea administraţiei locale, sau cel puţin nu am solicitat terenul.

În trei ani de adresări, înjosiri şi umilinţă ale locatarilor am depus mai multe cereri la primărie, am avut multe vizite la primar, am auzit cu toţi locatarii că ea este presată de Gavriliţă, pentru ca atunci cînd ne-am adresat în instanţa de judecată să auzim că nu este o solicitare a terenului. Este ceva ieşit din comun.

Ne întrebăm: Este cineva în această ţară care poate stopa fărădelegile celora ce deţin puterea? Evident este un lucru că eforturile organizaţiilor internaţionale se soldează cu zero, atunci cînd lipseşte voinţa persoanelor responsabile ale instituţiilor de drept din Republica Moldova în curmarea acţiunilor de corupţie, intereselor mafiotice de clan, conglomerate cu organele puterii.

ACC nr.55/258, fiind în luptă pentru obţinerea dreptului său de proprietate asupra terenului, între timp a aflat că primăriţa Casian Valentina, fiind în cîrdăşie cu specialiştii cadastrali ai OCT Cadastru fil. Străşeni a dirijat mai multe acţiuni ilegale în această instituţie, lezînd ACC nr.55/258 de dreptul de proprietate. Aceasta o demonstrează iniţiativele ilegale către cadastru ale primăriţei de a înregistra parceluţe de teren pentru clanurile ei apropiate, pe terenul de zonă verde al oraşului, decizia nr.6/12(anexa 3), dar şi un document primit mai recent de la primărie. (Anexa 6). Am aflat că acest cod cadastral nou apărut 8001107034 este codul blocului de locuinţe al ACC nr.55/258. La iniţiativa primăriei, casa de locuit, care se afla înregistrată la OCT Cadastru fil. Străşeni sub numărul menţionat mai sus a fost scoasă din Registrul bunurilor imobile. Codul cadastral al casei cu nr.8001107034 a fost preluat pentru a duce la sfîrşit acţiunile ilegale asupra terenului aferent casei noastre.

La 26 mai 2014 am mers la OCT “Cadastru” fil. Străşeni cu intenţia de a reînregistra blocul de locuinţe după ACC. Dar după cîteva zile, cînd am venit cu documentele solicitate, OCT Cadastru din Străşeni, (executor Anatol Pereu) a refuzat înregistrarea casei, invocînd un şir de pricini eronate şi neîntemeiate (Anexa nr.7), ceia ce vine în contradicţie cu art.17 al Legii Condominiului în fondul locativ şi al Legii cadastrului bunurilor imobile nr.1543 din 25 februarie 1998. În acest sens la 18.06.2014 am depus o pîngere la organul superior Cadastru din Republica Moldova.

 Nu vin să comentez hotărîrea de judecată, deoarece procesul continuă.

 Nu pun la îndoială drepturile autorităţilor locale, dar Legea este pentru toţi, inclusiv şi pentru APL şi trebuie respectată, chiar de nu-i convine cuiva.

Considerăm această hotărîre de judecată din 14 mai 2014 un act cinic de înjosire a locatarilor, de lezare a drepturilor omului, garantate de constituţie. În perioada de reformare a justiţiei şi luptei cu corupţia în Republica Moldova, consider inadmisibile jocurile de clan asupra oamenilor simpli .

Azi primăriţa, fiind încurajată de acţiunile ilegale ale judecătorului, prelungeşte atacurile asupra terenului ce constituie obiectul litigiului în judecată. (Anexă proiectul de decizie pentru data de 27.06.2014).

 Solicităm:

  1. Asigurarea corectitudinii aplicării legislaţiei pe cazul descris mai sus de către organele de justiţie şi drept din Republica Moldova ;
  2. Atragerea la răspundere a primarului Valentina Casian pentru depăşirea atribuţiilor de serviciu şi încălcarea legislaţiei în vigoare;
  3.  Atragerea la răspundere a persoanelor iresponsabile de respectarea legii.

Administrator ACC nr.55/258 Claudia PLETEA