DA-I CU SIS-UL, PIN’ LA ZIUA, GIL-GIL-GIL…

Despre cum Ghimpu actioneaza legislativ in favoarea consolidarii puterii oligarhice. Daca nu mergem spre UE, revenim la stalinism

Serviciul de Informaţii şi Securitate (SIS) a reclamat şi a cerut preşedintelui Nicolae Timofti dreptul legal de a detaşa ofiţeri de informaţii în interiorul instituţiilor de stat în vederea îndeplinirii „unor funcţii în interesul securităţii naţionale”. Solicitarea a survenit ca o urmare a „constatării pericolelor şi vulnerabilităţilor în domeniile economic, social, în sistemul financiar-bancar, energetic, bugetar etc.”

Instituţiile vizate sunt: Banca Națională, ministerele Finanțelor, Economiei, cel al Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, la Serviciul Vamal, FISC, Agenția Medicamentului, CNAM, Centrul Național Anticorupție, Inspectoratul General de Poliție, Departamentul Poliției de Frontieră, Biroul Migrație și Azil, Agenţia pentru Intervenţii şi Plăţi în Agricultură, ANRE, Academia de Ştiinţe a Moldovei, ÎS „Moldtelecom” și SA „Moldovagaz”.

În acest context, șeful SIS, Mihai Balan, a solicitat ca ofițerii SIS să fie cît mai aproape „de documente și contabilitate”. „Vom expedia fiecărui ministru și conducător a instituției cîte un detașat, dar să nu fie angajat în calitate de paznic la instituție. Să fie o funcție care să-i permită să aibă acces la contractele pe care le elaborează institutul, contabilitate și tot ce ține de fondurile europene. Funcția pe care o vor avea are rolul de a acorda sprijin instituției. Această practică există în toate serviciile speciale în toate țările. Dacă dumneavoastră vă opuneți, noi apelăm la lucrul operativ, adică angajați sub acoperire. Noi nu vrem acest lucru. Vrem ca ofițerul să fie oficial angajat și cunoscut de colegii săi, care în orice moment poate să se adreseze la o problemă sau alta. Acești ofițeri o să fie a voștri, dar și oliacă a noștri, a statului”, a declarat „academico-gramatical moldoveneşte” Balan.

V-aţi prins de şmecherie? În realitate, SIS nu vrea să sugă doar informaţii din aceste instituţii, ci şi din bani bugetari suplimentari, adică din fondurile salariale ale acestor societăţi. În paralel, asta înseamnă că, în realitate, ofiţerii SIS vor avea două salarii unul de la instituţia la care vor fi angajaţi, iar al doilea (de fapt, primul), cel militar, fiind de la instituţia de bază la care este încadrat de bază, adică SIS, chiar dacă Balan nu recunoaşte acest lucru.

În această conjunctură, potrivit lui Balan, angajaţii civili ai SIS din aceste instituţii vor lucra la vedere, nu sub acoperire, dar îl poate crede cineva? Asta înseamnă că, la fel ca şi pe vremea URSS, toţi salariaţii instituţiilor în cauză vor lucra permanent sub tensiune, conştienţi fiind că, pe lîngă ofiţerii SIS „la vedere”, vor exista şi „acoperiţi” şi turnători din oficiu. Prin urmare, toţi vor fi permanent bănuitori unul faţă de altul şi, totodată, din teamă şi instinct de autoconservare, se vor turna unul pe altul într-o veselie, fie pe fapte reale, fie închipuite, mai ales că această mîrşăvie este legalizată. Dacă ar fi aşa cum spune SIS în contextul acestei solicitări legiferate deja, atunci de ce să nu fie concediaţi toţi directorii şi şefii de departamente ai acestor instituţii şi, în locul lor, să nu vină, oficial, „competenţii” de la SIS? Dacă tot suntem stat mafiot, de ce să nu fim şi unul poliţienesc sau militarizat legal?

S-a legalizat continuarea unei complicităţi deja existente?

În altă ordine de idei, trebuie să ţinem seamă de o realitate crudă şi incontestabilă care există în Republica Moldova. Asta se referă la corupţia generalizată, instituţionalizată cu ajutorul unor legi întocmite spre a o proteja prin interpretarea lor de către magistraţii SISTEMULUI. Absolut toate instituţiile statului sunt corupte,. Aici corupţia începe de la şefii numiţi pe criterii politice spre a recupera „cheltuielile electorale” şi terminînd cu funcţionarii simpli. Într-o complicitate tacită, subalternii fură, pretind mită şi comit alte abuzuri pentru şi în numele şefilor şi, fireşte, pentru propriul buzunar. Şefii, la rîndul lor, „dau aprobări”, „semnează contracte”…

Cît de naivi am fi să credem că SIS face excepţie de la această situaţie existentă de fapt? Dacă în SIS condus de Balan nu ar exista corupţie, atunci n-ar mai fi existat atacurile de tip rider, furtul miliardului, concesionarea de tip mafiot a Aeroportului şi multe, multe altele. Oare, prin această ultimă împuternicire, nu cumva SIS vrea să devină partenerul legal al marilor corupţi din aceste instituţii, să se împartă egal la bani cu şefii lor? Construind această structură paralelă „civilă”, chipurile, se pare că SIS nu doreşte să fie doar partenerul egal al corupţiei generalizate, ci chiar stăpînul ei. Cine altcineva decît un ofiţer SIS poate coordona mai bine, mai „autorizat”, mai rafinat, mai „credibil” şi fără urme vizibile viitoare fraude de mari proporţii?

Înţelegeţi că prin această ultimă „grea responsabilitate” se recunoaşte şi se legiferează faptului că SIS trebuie să reprezinte autoritatea legală supremă în stat, cu drept de control absolut în orice domeniu de activitate? Practic, se urmăreşte ca tuturor acestor instituţii să le fie anulate absolut orice competenţe. Dar cine stă în spatele SIS, căci doar Balan nu poate de capul lui să-şi atribuie dictatorial astfel de puteri absolute? Aţi ghicit, aşa este – în spatele SIS stă oligarhia politică, cea care este profitorul principal şi care dă şi toate „aprobările legale” necesare realizării acestui plan naţional criminal!

În această conjunctură, să nu uităm că SIS, după cum vă mai atenţionam, doreşte să-şi redobîndească şi statutul de Poliţie Politică de tip KGB, adică să aibă dreptul de a reţine persoane şi de a le ancheta. Este adevărat că avem un stat de tot rîsul, dezonorat cumplit în faţa propriilor cetăţeni şi a lumii occidentale de către o clasă politică mafiotă, incompetentă şi criminală, dar SIS este altfel cumva? Să fim serioşi! Este un SRL multifuncţional plătit de stat ca să negocieze bîrfe sau informaţii şantajabile!

Restalinizarea Republicii Moldova

Aceste noi competenţe ale SIS au fost legiferate, cum altfel?, de urologul de serviciu al lui Mihai Ghimpu, bietul premier interimat Gheorghe Brega, printr-o Hotărîre de Guvern. Potrivit premierului urolog, „ofițerii SIS vor avea rolul de a ajuta angajații în lupta împotriva corupției, vor supraveghea modul în care sunt repartizate fondurile europene și vor avea grijă de protecția informațiilor secrete”.

În continuare, aparatul urinar guvernamental Brega a mai emis următorul jet: „Nu vă speriați! Dacă nu vreți în mod oficial ca aceștia să fie angajați, atunci ei și așa sunt prezenți. De la 1944, R. Moldova nu a dus lipsă de trădători. S-au terminat timpurile cînd unele granturi mai mergeau prin fisurile de la barajul Ghidighici.” Păi să nu-ţi vină să-l plasezi pe Brega în bătaia jeturilor urinare ale unei întregi herghelii de cai? Adică, potrivit bunei sale cunoaşteri, ei și așa sunt prezenți, adică ofiţerii SIS acoperiţi. Atunci, nene, de ce să mai plătească statul şi pe alţii descoperiţi? Dacă n-au făcut nimic fiind „acoperiţi”, ce mare brînză vor face fiind „descoperiţi”, cum laşi tălică să se înţeleagă că ar urma să fie?

Oligarhia politico-mafiotă, prin sluga sa liberală Ghimpu, şi-a revizuit strategia dictatorială printr-un control absolut asupra instituţiilor statului şi prin intermediul  SIS. Asta ar trebui să provoace frisoane moldovenilor, să-i facă să iasă în stradă cu orice au la îndemînă şi să-i alunge din ţară pe aceşti politicieni corupţi, dacă nu-i pot închide în puşcărie. Totodată, această nouă situaţie ar trebui să fie şi un semnal de alarmă de gradul zero pentru absolut toate instituţiile internaţionale care asistă Republica Moldova.

Oare înţelege cineva ce înseamnă toate astea? Republica Moldova este în pericol de moarte la modul propriu! Actuala mafie de la guvernare vrea, în pofida UE, să-şi păstreze dominaţia absolută asupra ţării. Liberalul Ghimpu se teme ca nu cumva Procuratura sau CNA să-i scoată de la naftalină dosarele penale, inclusiv cele ale lui Dorin Chirtoacă, pe care, la nevoie, l-ar sacrifica, dar mai este înspăimîntat şi de gîndul că poate ieşi la iveală adevărul că în familia lui nu au existat „martiri antisovietici” sau ne-colaboratori ai KGB. În acest context, nu trebuie să ne mai mirăm că subalternul lui politic, liberalul urolog şi premier interimar Brega, a executat ordinul primit şi a oferit SIS nişte puteri pe care nici el nu le pricepe bine.

Cum să nu izbucneşti în rîs atunci cînd îl auzi pe directorul SIS, Mihai Balan, tatăl ăluia care cîntă şi soţul propriei sale neveste, atunci cînd, într-o replică dată lui Pavel Filip, ministrul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, care a fost în dezacord cu iniţiativa legislativă în cauză, a spus: „Nu comparați KGB-ul, care a lucrat cu pistolul pe masă, cu SIS-ul, la care arma este inteligența.” Aşa o fi, dar cînd îl vedem pe Balan nu ne gîndim la inteligenţă, ci la slugărnicie vicleană. Inteligenţă o fi, dar poate că la unii tineri ofiţeri fără putere de decizie.

Republica Moldova – ţara tuturor imposibilităţilor imaginate şi executate de Balan!

P. s. Exceptînd oarecum parţial, generic Biroul Migrație și Azil, ţinînd seamă de cele arătate mai sus, încercaţi şi singuri să vă întrebaţi şi să vă răspundeţi suplimentar ce caută SIS oficial în Banca Națională, ministerele Finanțelor, Economiei, cel al Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, la Serviciul Vamal, FISC, Agenția Medicamentului, CNAM, Centrul Național Anticorupție, Inspectoratul General de Poliție, Departamentul Poliției de Frontieră, Agenţia pentru Intervenţii şi Plăţi în Agricultură, ANRE, Academia de Ştiinţe a Moldovei, ÎS „Moldtelecom” și SA „Moldovagaz”! Din cele mai multe s-a furat şi se fură masiv, iar altele contribuie decisiv cu „autoritatea” lor la marile jafuri naţionale.