CNAM A LANSAT CENTRUL DE APEL PENTRU CONSILIEREA POPULAŢIEI
Populaţia va putea afla din prima sursă, accesînd gratuit numărul de telefon 0800 99999, ce trebuie să facă dacă se îmbolnăveşte. Solicitanţii vor fi îndrumaţi la ce medic să se adreseze, care le sînt drepturile, în ce farmacie şi cu ce procent de compensare pot fi găsite medicamentele de care au nevoie, la care medic de familie sînt înregistraţi. De asemenea vor putea înainta sugestii şi reclamaţii.
Centrul de apel pentru consilierea populaţiei a fost inaugurat vineri, 14 februarie, la Chişinău, de către Compania Naţională de Asigurări în Medicină (CNAM), cu susţinerea Ministerului de Externe din Estonia, Casei Naţionale de Asigurări din Tallinn şi Centrului de Consiliere din Estonia.
Prezent la eveniment, premierul Iurie Leancă, a declarat că sistemul de sănătate este într-un proces de reformare şi este foarte important ca cetăţenii să ştie de ce se întîmplă aceste lucruri, care sînt obiectivele şi care sînt beneficiile.
„Republica Moldova este o ţară care oferă experienţă, ceea ce înseamnă că a evaluat foarte mult şi îi poate învăţa şi pe alţii, a remarcat Biroului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii la Chişinău, Jarno Habich.
Serviciul va fi disponibil de luni pînă vineri, între orele 08.00 şi 17.00. (IPN)