PIATA SERVICIULUI TV FURNIZAT CONTRA PLATA S-A DIMINUAT

Piaţa serviciului TV furnizat contra plată a intrat în declin în 2014, după o uşoară creştere în anul precedent. Numărul de abonaţi a scăzut în anul trecut cu 4,7 la sută, pînă la 273 de mii, iar vînzările pe această piaţă s-au redus cu 3,8 la sută, pînă la 162 mln de lei, relatează Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).

Potrivit ANRCETI, în anul 2013 creşterea a fost nesemnificativă, cu 1,8 la sută a numărului de abonaţi şi respectiv 1,2 la sută a vînzărilor.

Diminuarea numărului total de abonaţi la serviciul TV contra plată a fost determinată de micşorarea bazei de abonaţi la reţelele de cablu şi reţelele MMDS, sistem de transport al semnalului TV prin unde radio între două sau mai multe puncte, constată experţii autorităţii de reglementare. Scăderea vînzărilor realizate de furnizorii care operează reţele de cablu şi reţele MMDS a dus la diminuarea volumului total al veniturilor provenite din vînzarea serviciului TV contra plată.

Conform datelor prezentate ANRCETI de către 89 de furnizori ai serviciului TV contra plată, 76,7 la sută din numărul total de abonaţi la serviciul respectiv utilizau reţele TV prin cablu.