TELEVIZIUNEA CLASICĂ ESTE AMENINŢATĂ CU DISPARIŢIA

Viitorul televiziunii clasice este ameninţat de noile producţii multi-media, au susţinut majoritatea celor prezenţi la Tîrgul de televiziune şi divertisment, care are loc anual la Cannes, în Sudul Franţei. Producătorii TV se arată îngrijoraţi pentru că nu mai au fonduri, în timp ce platformele multi-media dispun de mulţi bani şi anunţă lansarea de seriale şi filme.

Niciodată în istoria televiziunii nu a existat un conţinut mai bogat şi nici o mai mare dorinţă a consumatorilor de noi şi noi programe. Numai că „epoca de aur” pare pe sfîrşit, odată cu apariţia în această piaţă de acum clasică a unor actori importanţi, dispuşi să nu respecte normele şi tradiţiile. Iar temerile televiziunilor au ieşit în evidenţă la MIPCOM, cel mai mare eveniment dedicat programelor audio-vizuale. Toate reţelele TV se plîng că giganţii internetului le suflă în ceafă. Iar două nume au ieşit în evidenţă – Amazon şi Netflix.

Netflix, platforma cu conţinut video la comandă, recent premiată pentru serialul propriu „House of Cards”, şi Amazon au început să producă opere proprii pe care le difuzează online, concurînd şi încurcînd televiziunile clasice. Acestea din urmă, slăbite de criza care a redus puternic veniturile din publicitate, ar vrea să plătească din ce în ce mai puţin pentru programe.

Modernizare din disperare

Datorită avîntului luat de programele online, anumiţi producători clasici încearcă să se re-poziţioneze de urgenţă. De exemplu, FreemantleMedia, numărul unu în Europa, tocmai a cumpărat un sfert din Divimove, firmă germană care compilează şi transmite canale de pe YouTube. Doar că giganţii conţinutului online nu stau cu mîinile în sîn. Amazon anunţă că pregăteşte nu mai puţin de 30 de seriale, care au la bază cîteva din cele 5.000 de scenarii trimise de internauţi. Primele producţii sînt anunţate chiar în această Toamnă – un serial de comedie cu teme politice şi un altul despre tocilarii şi americanii ciudaţi care trăiesc în Silicon Valley.

Sursa: RFI