ACTELE DE STARE CIVILĂ VOR PUTEA FI ACCESATE ŞI ÎN FORMAT ELECTRONIC

Actele de stare civilă vor putea fi accesate în format electronic în viitorul apropiat. Un proiect în acest sens a fost lansat, pe 12 iulie, în cadrul unei conferinţe de presă, la care au participat ministrul Justiţiei, Oleg Efrim, şi managerul proiectului, Cresciunas Leonidas.

„Este un proiect prin care urmărim să facilităm accesul cetăţeanului la serviciile oficiului stării civile. Scopul final este că autorităţile nu vor mai trebui să solicite de la cetăţean acte oficiale, dar le vor vedea şi accesa interinstituţional”, a menţionat Oleg Efrim.

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de doi ani, iar din luna august, cetăţenii vor beneficia deja de şase servicii online, cum ar fi eliberarea duplicatelor certificatelor de naştere, căsătorie, divorţ, deces, adopţie şi stabilire a paternităţii. Pentru aceasta, ei se vor înregistra în sistem printr-o semnătură digitală care le securizează actele. Aceste servicii vor fi oferite contra cost, dar vor fi mai ieftine decît cele tradiţionale, de pînă acum. „Metodele tradiţionale de obţinere a actelor nu vor dispărea. Noi îi vom instrui pe toţi cetăţenii să utilizeze noul sistem”, a menţionat directorul executiv al Centrului de Guvernare Electronică, Stela Mocanu.

Proiectul de digitalizare a actelor de stare civilă este estimat la 611 mii de lei şi e finanţat dintr-un grant oferit de Banca Mondială. Pentru moment, a început scanarea actelor emise din 1911.