ACCIDENTUL AIRBUS A320. VASTA OPERATIUNE PENTRU RECUPERAREA CADAVRELOR SI A RESTURILOR AVIONULUI

O operaţiune vastă şi periculoasă de căutare a fost reluată miercuri pentru recuperarea într-o zonă montană greu accesibilă a rămăşiţelor pămînteşti ale celor 150 de victime ale accidentului avionului Airbus A320 al companiei germane Germanwings, care s-a prăbuşit marţi în Alpii francezi, din cauze încă necunoscute.

Anchetatorii, care au recuperat o primă «cutie neagră» conţinînd discuţiile din cabina piloţilor, sînt în căutarea celei de-a doua «cutii negre» a aparatului cu datele de zbor ale aeronavei.

«Ipoteza teroristă nu este privilegiată», a declarat miercuri ministrul de interne, Bernard Cazeneuve. «Toate ipotezele trebuie analizate îndeaproape, atîta timp cît ancheta nu a ajuns la o concluzie», a adăugat el.

Preşedintele francez François Hollande, cancelarul german Angela Merkel şi premierul spaniol, Mariano Rajoy, sînt aşteptaţi în jurul 13.00 GMT la locul dezastrului, unde peste 300 de jandarmi şi o sută de pompieri au fost mobilizaţi.

Germania şi Spania sînt ţările cele mai greu încercate de această tragedie, cea mai devastatoare din ultimii peste 30 de ani în Franţa.

Un elicopter cu anchetatori la bord a decolat cu puţin timp înainte de 07.00 GMT pentru a-i transporta pe aceştia la locul accidentului.

Căutările se anunţă complexe din cauza dispersării rămăşiţelor pe o suprafaţă de 4 hectare în munţi, într-o zonă cu acces extrem de dificil în sudul Alpilor, la o altitudine de 1.500 de metri, unde aparatul practic s-a pulverizat.

Avionul filialei low-cost a Lufthansa a plecat marţi dimineaţă din Barcelona (Spania) cu destinaţia Düsseldorf (Germania), cu 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului la bord.

«Cele mai mari părţi ale epavei pe care le-am recuperat nu sînt mai mari « decît o servietă, a declarat marţi seara un anchetator al jandarmeriei. Printre resturi, nicio secţiune mare de fuselaj nu a fost observată. «Numai trenul de aterizare a putut fi identificat», au adăugat colegi ai acestuia.

Potrivit procurorului din Marsilia însărcinat cu acest caz, «zece medici legişti şi trei antropologi» se vor deplasa la locul accidentului pentru identificarea victimelor cu ajutorul prelevărilor de ADN.

«Cutia neagră», cu înregistrarea sunetelor şi conversaţiilor din cockpit, a fost transferată Biroului de anchetă şi analiză (BFA), organism specializat în accidentele de avioane, care urmează să stabilească cauzele catastrofei. O sursă apropiată anchetei a indicat pentru AFP că prima «cutie neagră» găsită este deteriorată. «Cutia neagră găsită este un CVR (cockpit voice recorder)», a indicat aceasta.

«Dar CVR-ul este deteriorat», a adăugat interlocutorul agenţiei franceze de presă, indicînd că a «doua cutie neagră» (FDR — «flight data recorder») cu datele de zbor este în continuare căutată.

Accidentul, cea mai mare catastrofă aeriană pe teritoriul francez din ultimii peste 30 de ani, a declanşat o emoţie considerabilă în Europa şi nu numai.

Spania a decretat trei zile de doliu naţional, după ce regele Felipe al IV-lea şi-a anulat vizita de stat care abia începuse în Franţa.

Statele Unite ale Americii şi Rusia şi-au oferit ajutorul Franţei în operaţiunile de căutare şi recuperare a resturilor avionului şi victimelor.

Printre victime figurează 67 germani, între care doi sugari, 16 adolescenţi din Haltern (nord-vestul Germaniei) care au fost într-un schimb de experienţă şcolar cu liceeni spanioli, precum şi doi cîntăreţi de la opera din Dusseldorf, Oleg Bryjak şi Maria Radner.

Lista pasagerilor conţine de asemenea «45 de călători cu nume de familie spaniole», potrivit autorităţilor de la Madrid.

Potrivit informaţiilor primite de biroul AFP pe plan internaţional, există de asemenea cel puţin o victimă de naţionalitate belgiană, precum şi una daneză, două australiene, două columbiene şi două argentiniene.

De asemenea, Londra, Mexico şi Tokyo au evocat prezenţa probabilă la bord a unor britanici, a doi mexicani şi a doi japonezi.

Preşedintele Hollande a evocat, la rîndul său, posibilitatea «fără dubii» a unor victime «turce», în timp ce media marocane au scris despre prezenţa unui cuplu marocan la bordul avionului care s-a prăbuşit în Alpii francezi.

Cauzele accidentului rămîn necunoscute. Echipajul nu a emis un semnal de alarmă pe întreaga durată a căderii aparatului, care a durat opt minute, potrivit Germanwings.

Pilotul avea «mai mult de zece ani de experienţă» şi «peste 6.000 de ore de zbor» la activ, conform companiei. Avionul era în serviciu de 25 de ani şi a trecut printr-o revizie importantă în vara anului 2013.

Sursa: Agerpres

01.02.25 - 12:17
01.02.25 - 12:25
01.02.25 - 12:18
01.02.25 - 12:26
01.02.25 - 12:22
01.02.25 - 12:28
01.02.25 - 12:21
01.02.25 - 12:30
02.02.25 - 14:32
02.02.25 - 14:37
02.02.25 - 14:40
02.02.25 - 14:34
02.02.25 - 14:42
03.02.25 - 12:51
03.02.25 - 12:55