Portugalia si Romania sunt principalii producatori de biciclete din Uniunea Europeana
Uniunea Europeană a produs anul trecut aproximativ 13,5 milioane de biciclete, o creştere cu 11% faţă de 2020, iar cei mai mari producători de biciclete au fost Portugalia (2,9 milioane), România (2,5 milioane), Italia (1,9 milioane), Germania (1,4 milioane) şi Polonia (1,2 milioane), arată datele publicate Luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat), preluate de agerpres.
Ciclismul promovează sănătatea şi bunăstarea personală, este economic în măsura în care poate înlocui folosirea maşinilor private, ajutînd la reducerea poluării aerului.
În 2021, UE a exportat biciclete în valoare de 921 milioane de euro (atît electrice cît şi neelectrice) către ţările din afara blocului comunitar, şi a importat din afara UE biciclete de 1,896 miliarde de euro.
Datele pentru 2021 arată că UE a exportat 1.487.700 biciclete neelectrice, în valoare de 433 milioane de euro, şi a importat 5.743.700 unităţi, în valoare de 1,046 miliarde de euro. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor neelectrice exportate a crescut cu 16% în 2021, în timp ce importurile au urcat cu 17%.
Anul trecut, 315.800 biciclete electrice, în valoare de 488 milioane de euro, au fost exportate de UE, în timp ce blocul comunitar a importat 1.148.600 biciclete neelectrice, în valoare de 849 milioane de euro, din ţările din afara blocului comunitar. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor electrice exportate a crescut cu 15% în 2021 în timp ce importurile au urcat cu 37%.
În 2021, Marea Britanie a fost principala destinaţie pentru exporturile UE de biciclete neelectrice (30%), urmată de Elveţia (21%), Statele Unite (6%), Norvegia şi Australia (ambele 5%).
De asemenea, Marea Britanie şi Elveţia au fost principalele destinaţii pentru exporturile UE de biciclete electrice (38% şi, respectiv, 27%), urmate de Norvegia (13%) şi Statele Unite (8%).
În 2021, importurile de biciclete neelectrice din ţările din afara blocului comunitar au venit în special din Cambodgia (27%), Taiwan (26%), China (10%), Bangladesh (8%) şi Turcia (5%), în timp ce importurile de biciclete electrice în UE au venit în special din Taiwan (57%), Elveţia (13%), Vietnam (11%), China (7%) şi Turcia (6%).