PE 31 OCTOMBRIE PAMINTUL VA FI ATACAT DE UN ASTEROID GIGANTIC

Un asteroid enorm se apropie de Pămînt, la cea mai mică distanţă din ultimii nouă ani. Fenomenul va avea loc la 31 octombrie, cînd în statele anglofone se sărbătoreşte Halloween-ul.

Specialişti de la Agenţia spaţială americană NASA au descoperit asteroidul gigantic circa două săptămîni în urmă. El a fost botezat „2015 TB145” . Anterior, savanţii nu puteau să-l descopere din cauza traiectoriei imprevizibile şi vitezei mari.

„Prioritar, de descoperirea şi studierea asteroizilor se ocupă savanţii de la NASA. Anterior sarcina lor principală era identificarea corpurilor cereşti, potenţial periculoase pentru Terra, cu diametrul mai mult de un kilometru. Din acest motiv asteroidul respectiv a fost descoperit atît de tîrziu”, a anunţat Dmitri Vibe, şef de secţie la Institutul de astronomie din Rusia.

El a mai precizat că pericol potenţial reprezintă toate corpurile cereşti care trec pe lîngă Pămînt la o distanţă de opt kilometri.

Cercetătorii au anunţat că asteroidul va trece la o distanţă de 499 000 de kilometri de la Pămînt, ceea ce reprezintă 1,3 din distanţa de la planeta noastră pînă la Lună. Asteroidul se mişcă cu o viteză neobişnuit de mare – 35 kilometri pe secundă, iar diametrul lui, potrivit savanţilor, variază între 280 şi 620 de metri.

„În general, dacă nu se schimbă traiectoria, acest „oaspete ceresc” nu reprezintă nici un pericol pentru Pămînt. Asteroizi de dimensiuni mici zboară zilnic pe lîngă Pămînt”, a mai spus acelaşi Vibe.

Ultimul asteroid mare a zburat aproape de planeta noastră în anul 2006. Următoarea apropiere de un corp ceresc se aşteaptă în 2027, comunică savanţii de la NASA.

Meteoritul din Celeabinsk, care a intrat în atmosferă la 15 februarie 2013, avea diametrul de 17 metri şi greutatea de 10 mii tone, iar viteza – 18 kilometri pe secundă.