Pandemia a remodelat codurile vestimentare ale corporatistilor

O notă de informare a board-ului de conducere de la JP Morgan Chase a relaxat codul vestimentar. 240.000 de angajați ai unei bănci americane au putut să atîrne costume și să poarte îmbrăcăminte casual de afaceri. Unele articole vestimentare au rămas dincolo de culoarea palidă (tricouri NS, flip-flops, bluze, pantaloni yoga). Cu toate acestea, multe au devenit jocuri corecte, cum ar fi tricouri polo, fuste (lungime adecvată) și sandale de rochie.

În mod ironic, JPMorgan s-a numărat printre giganții corporativi sufocanți înainte de vremea sa (gulerele cu glugă și hanoracele sunt de mult timp alegeri de modă gigantice din Silicon Valley). Au urmat alții. Uniformele corporative pentru bărbați și costumele de putere pentru femei concepute pentru a le reflecta sunt din ce în ce mai văzute ca urme de birouri vechi dominate de bărbați și egalitate mai mare (încă incompletă) la locul de muncă. Într-o lume în care nu se mai potrivește scopului. Pe măsură ce mai mulți oameni fac naveta alergînd sau mergînd cu bicicleta, se dovedește că nu este practic să te transformi într-un costum complet, deoarece jachetele pliate în rucsaci tind să-și piardă claritatea.

În zilele noastre, chiar și bancherii de investiții Goldman Sachs nu mai trebuie să se conecteze cu clienții lor la întîlniri. Furnizorii de îmbrăcăminte formală se află într-un moment dificil. Anul trecut, Brooks Brothers, care coase cămăși cu nasturi din 1818, au intrat în faliment. Luna trecută, retailerul britanic Marks & Spencer a anunțat că nu va vinde costume pentru bărbați în mai mult de jumătate din magazinele sale mai mari.

Pandemia a separat complet munca de birou de prezență și mulți angajați corporatişti au trecut la abordări mai lejere. Cu toate acestea, spre deosebire de JP Morgan, în majoritatea cazurilor nu există linii directoare cu privire la ceea ce este corect și la ce nu este în ţinuta vestimentară. Varianta Delta obligă companiile să întîrzie întoarcerea la birou, dar va veni şi ziua aceea. Cînd angajaţii vor reveni fizic la birouri, cel puțin uneori, pot fi necesare noi reguli de adaptare.

S-au scris multe despre ceea ce au purtat oamenii pe Zoom Call în timpul lockdown-ului și despre ce nu au purtat: unii comercianți au depășit semnificativ pantalonii în ultimul an și jumătate. Designerii de modă precum Giles Deacon din Marea Britanie au lansat o colecție de modă care vă permite să lucrați de oriunde, urmărind să arate inteligent cu haine ușor decupate. Două companii japoneze, Aoki și Whatever Inc, au creat un costum de pijamale, un hibrid de costum și îmbrăcăminte moale și confortabilă, care este ideal pentru videoconferințe de acasă.

Aoki folosește aceeași țesătură ca și pijamalele, dar cu o croială asemănătoare costumului. AnyFriend Inc WFH Jama este „business în partea de sus, îmbrăcăminte de lounge în partea de jos”.

Asta nu înseamnă că friday business casual a înlocuit săptămîna de lucru a Athleisure. Într-adevăr, unele locuri de muncă au experimentat deja o reacție informală. În 2017, bărbații din Camera Comunelor britanică NU mai trebuiau să poarte cravată atunci cînd participau la şedinţe. Anterior, ei se simţeau ca o anvelopă într-o zi fierbinte de Vară. Dar la începutul lunii Septembrie, președintele Lindsay Hoyle a anunțat că speră că toți parlamentarii vor fi mai deștepți. Sunt disponibili blugi, chinoși și bluze cu mîneci scurte.

Una peste alta, îmbrăcămintea personală vorbește mai mult decît despre gustul personal. Opțiunile de croitorie ale oamenilor devin zeitgeist. Nu întîmplător, strălucirea veselă din anii 1920 a venit la scurt timp după primul război mondial și dezamăgirea gripei spaniole. Brandurile de croitorie de astăzi doresc ca bărbații și femeile să simtă o nouă dorință de a se îmbrăca atunci cînd pandemia se va retrage în cele din urmă.

La fel și Bartleby. La fel ca Sir Lindsey, ea încurajează angajații să mențină o prezentare formală. Da, unii oameni pot avea un aspect dezordonat, dar nu toată lumea. Pansamentele cu gust și eleganță nu necesită îmbrăcăminte de designer sau ceasuri scumpe. Arată angajament și seriozitate. O cămașă apretată proaspăt spălată informează lumea despre eforturile tale: ”Nu port treninguri!”

Și dacă a merge la birou este un ritual, stilul costumelor poate fi mai degrabă o plăcere decît o corvoadă. Modul de a te îmbrăca face parte din exprimarea sa de sine. De asemenea, separă publicul de privat. Dezbrăcarea unui birou formal și strecurarea într-unul confortabil marchează trecerea zilnică de la serviciu la non-serviciu. Linia a fost estompată în timpul blocajului și ar putea fi făcută cu o anumită ascuțire. Un bărbat în costum și cravată este un bărbat care își slăbește cravata la sfîrșitul zilei.