O firmă britanică de curierat a blocat inteligenţa artificială după ce robotul a început să compună poezii în care se ilustra cît de prost este serviciul cu clienţii
O firmă de curierat din Marea Britanie a dezactivat funcţia de inteligenţă artificială (AI) din sistemele sale de chat online, după ce un utilizator frustrat a determinat sistemul să compună o poezie despre cît de prost este serviciul pentru clienţi al companiei, relatează Agenția Reuters, citată de News.ro.
"A fost odată un chatbot numit DPD/ Inutil în ajutor a oferi", a scris robotul după ce Ashley Beauchamp a renunţat să mai încerce să-l convingă să-i dea un număr de telefon pentru serviciul cu clienţii şi i-a cerut în schimb să scrie un poem despre serviciile proaste de chatbot.
"DPD a fost o pierdere de timp/ Cel mai mare coşmar al unui client", a continuat chatbotul înainte de a concepe următorul final: "Într-o zi, DPD a fost în sfîrşit închis şi nimeni n-a mai fost trist./ În sfîrşit, puteau primi ajutorul ştiut/ De la o persoană reală, care ştia ce e de făcut".
Beauchamp, pianist şi dirijor, a postat Joi pe X conversaţia sa cu robotul, iar de atunci a fost vizualizată de peste 1,3 milioane de ori.
El a explicat că iniţial, după ce nu a reuşit să obţină informaţii despre situaţia unui colet, i-a cerut robotului să-i spună o glumă, iar după ce acesta i-a îndeplinit dorinţa, i-a cerut să compună o poezie despre eşecurile serviciului automatizat de asistenţă clienţi. De asemenea, a încurajat robotul să înjure.
Beauchamp a declarat, pentru postul de televiziune ITV, că încă nu a primit coletul.
"Cred că s-ar putea să îl ţină ostatic acum. Nu i-aş învinovăţi", a spus el cu umor. "Asta este în totalitate din vina mea", a adăugat el.
DPD UK a declarat că a folosit cu succes un element de inteligenţă artificială în cadrul sistemului său de chat timp de mai mulţi ani, alături de serviciul său uman pentru clienţi, dar a apărut o eroare după o actualizare a sistemului. "Elementul AI a fost imediat dezactivat şi este în prezent în curs de actualizare", a transmis compania într-un răspuns pentru ITV.