GUVERNUL A APROBAT ACORDURILE PENTRU CONSTRUCTIA PODURILOR PESTE NISTRU SI PRUT

Guvernul a aprobat semnarea acordului cu Ucraina care prevede construcția podului rutier transfrontalier peste rîul Nistru la frontiera de stat moldo-ucraineană în zona localităților Cosăuți-Yampil. De asemenea, a fost aprobat acordul cu România pentru construcția podului peste Prut între localitățile Ungheni (Moldova) – Ungheni (România), precum și acordul de reabilitare a podului de frontieră Giurgiulești-Galați, transmite IPN.

Podul la frontiera de stat moldo-ucraineană va avea o lungime de 641 de metri, două benzi de circulație, două benzi de siguranță, două piste pentru cicliști, două trotuare pietonale și o estacadă cu o lungime de 667 de metri pe partea ucraineană, a precizat Lilia Dabija, secretar general la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Ucraina va asigura finanțarea construcției podului, precum și a infrastructurii conexe pe teritoriul statului său. Iar Guvernul Republicii Moldova va asigura construcția infrastructurii rutiere conexe pe teritoriul său. Cheltuielile pentru construcția drumului de acces spre pot în Moldova sînt estimate la 900 de milioane de lei.

Termenul de executare a lucrărilor în cazul podului rutier de frontieră peste rîul Prut, între localitățile Ungheni (Moldova) – Ungheni (România), conform documentului, este de doi ani. Guvernul României va asigura finanțarea lucrărilor de construcție a podului și a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe amplasate pe teritoriul său. Suma totală a fost estimată la 40 de milioane euro. Construcția drumului de acces și a infrastructurii conexe pe partea Republicii Moldova va fi finanțată de Guvernul de la Chișinău, cu un cost estimativ de două milioane euro.

Podul rutier de frontieră peste rîul Prut, între localitățile Giurgiulești (Republica Moldova) - Galați (România), care urmează să fie consolidat, a fost construit în anul 1949. Conform expertizei din anul 2014, s-a constatat starea avansată de degradare a acestuia cu o posibilă amplificare în timp, conducînd la o posibilă situație de închidere a punctului de frontieră Giurgiulești - Galați, cel mai apropiat punct de frontieră fiind amplasat la circa 65 km, la Cahul - Oancea.

„Lucrările de consolidare a podului vor contribui la creșterea siguranței în exploatarea și prelungirea duratei de viață a acestuia, în parametrii funcționali normali, și menținerea continuității și fluidizării traficului între cele două state, care v-a susține necesitățile cetățenilor pentru mobilitate, va facilita comerțul pe piețele interne și internaționale, și va spori rolul pe care Republica Moldova îl are în calitate de legătură între statele Uniunii Europene și CSI”, se arată în proiect.

Sursa: IPN