Gigantul german Volkswagen va investi 180 de miliarde de euro între 2023 şi 2027
Volkswagen a anunţat că intenţionează să investească 180 de miliarde de euro (192,6 miliarde de dolari) între 2023 şi 2027, mai mult de două treimi dintre acestea avînd ca ţintă „electrificarea şi digitalizarea”, conform CNBC, informează mediafax.
Gigantul auto german a afişat la începutul acestei luni un profit operaţional pentru întregul an 2022 de 22,5 miliarde de euro, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, iar livrările de baterii şi vehicule electrice (BEV) au crescut cu 26%, citează ZF.
Expansiunea BEV a fost determinată de o creştere de 68% în China, în timp ce compania a finalizat, de asemenea, operaţiunea istorică de electrificare a uzinei sale din Chattanooga, Tennessee.
Cu toate acestea, numărul total de livrări a scăzut cu 7%, la 8,3 milioane de vehicule în 2022, iar fluxurile nete de numerar ale diviziei auto au scăzut la 4,8 miliarde de euro, de la 8,6 miliarde de euro în 2021.
În raportul anual publicat săptămîna aceasta, compania a atribuit această situaţie „unei creşteri a capitalului de lucru din cauza problemelor legate de lanţul de aprovizionare şi de logistică, în special spre sfîrşitul anului” şi a estimat că acest lucru ar trebui „să se inverseze în mare parte” în cursul anului 2023.
CEO-ul Oliver Blume a declarat că Volkswagen „a stabilit obiective clare şi ambiţioase şi a luat deciziile necesare pentru a eficientiza procesele” în 2022, în timp ce anul viitor va fi „decisiv” pentru executarea obiectivelor strategice ale grupului.
Arno Antlitz, director financiar şi director de operaţiuni al Grupului Volkswagen, a declarat că poziţia financiară solidă a companiei ar trebui să îi permită „să continue să investească în electrificare şi digitalizare” chiar şi într-un „mediu economic dificil”.
„Avem rate ale dobînzilor în creştere, iar cererea globală este în uşoară scădere din perspectiva clienţilor, din perspectiva pieţei, dar, pe de altă parte, încă operăm într-un mediu, într-o economie, care se caracterizează printr-o ofertă de semiconductori care încă nu este suficientă”, a declarat Antlitz pentru CNBC, adăugînd că această lipsă globală de semiconductori se atenuează.
„Pe această bază, avem un portofoliu de comenzi care se ridică la aproape 1,8 milioane de maşini. Pe baza produselor noastre puternice, a mărcilor puternice şi a acestui carnet de comenzi, suntem destul de încrezători pentru 2023.”
Fluxul de numerar net al diviziei auto a crescut la 43 de miliarde de euro pînă la sfîrşitul anului 2022, alimentat de succesul mărcii de lux Porsche, care a raportat un profit record şi a emis o perspectivă ambiţioasă pe termen lung.