CE SE FACE LA GUVERN
Regulamentul Comisiei de autorizare și disciplină a administratorilor
Cabinetul de miniștri în exercițiu a aprobat Regulamentul cu privire la activitatea Comisiei de autorizare și disciplină a administratorilor autorizați, o necesitate prevăzută în Legea cu privire la administratorii autorizați, intrată în vigoare acum un an.
Scopul acestui document este instituirea cadrului normativ privind autorizarea, organizarea și supravegherea activității profesionale a administratorilor autorizați – persoane care au obligația de supraveghere şi/sau de administrare a persoanelor juridice de drept privat sau a întreprinzătorilor individuali aflaţi în proces de insolvabilitate sau de dizolvare.
Totodată, Regulamentul stabileşte modul de organizare și activitate a Comisiei, dar și modalitatea de selectare a membrilor acesteia. Potrivit documentului, Comisia constată şi examinează cazurile de încălcare a obligaţiilor profesionale ale administratorului și decide asupra tragerii la răspundere disciplinară a administratorilor şi asupra sancţiunilor ce urmează a fi aplicate acestora pentru încălcările constatate, cu excepția celor de suspendare și retragere a autorizației, care urmează a fi propuse pentru aplicare ministrului Justiției.
Comisia de autorizare şi disciplină este un organ colegial fără personalitate juridică, instituit prin ordinul ministrului Justiţiei.
Lista instituțiilor de învățămînt care au dreptul să organizeze studii de doctorat
Guvernul în exercițiu a aprobat hotărîrea privind acordarea dreptului de organizare a studiilor superioare de doctorat unui număr de 11 instituţii de învăţămînt superior, 10 consorţii naţionale, un consorţiu internaţional şi trei parteneriate, prin autorizarea de funcţionare provizorie a 43 de şcoli doctorale şi programelor de doctorat ale acestora.
Acestea au fost selectate de Agenția Națională de Asigurare a Calității Învățămîntului Profesional (ANACIP) în urma evaluării celor 46 de dosare depuse în acest sens. Principalele argumente formulate de experţii evaluatori ce au stat la baza deciziei de respingere a autorizării de funcţionare a trei şcoli doctorale şi a unor programe de doctorat, se referă la un număr insuficient de titulari pentru a coordona activitatea doctoranzilor, lipsa continuităţii licenţă-masterat-doctorat, precum şi depunerea unor dosare incomplete.
Acordarea dreptului instituțiilor de învățămînt privind organizarea studiilor de doctorat are loc conform prevederilor stipulate în Codul Educației și a altor acte normative conexe.