CE S-A ÎNTÎMPLAT DUPĂ CE UN SITE DE ŞTIRI A DECIS SĂ PUBLICE TIMP DE O ZI DOAR INFORMAŢII POZITIVE?

Site-ul rusesc City Reporter, care are sediul în Rostov-pe-Don, nu departe de Marea Azov, a decis să publice, la începutul săptămînii, timp de o zi, numai informaţii pozitive.

Din această cauză, site-ul şi-a pierdut 66% dintre cititori, informează francetvinfo.fr.

Platforma de ştiri locală şi-a anunţat intenţia cititorilor duminică, 30 noiembrie: "Aveţi sentimentul că sînteţi înconjuraţi de informaţii negative? Aveţi cîteodată chef să nu citiţi ştiri deprimante dimineaţa? Credeţi că ştirile pozitive sînt un mit? Ei bine, vom încerca să dovedim contrariul mîine!".

Astfel, pe 1 decembrie, site-ul a publicat ştiri îmbucurătoare - precum construirea la timp a unui tunel în oraş -, dar şi informaţii prezentate într-o lumină pozitivă. Un articol despre traficul rutier avea titlul: "Fără incidente pe şosele, în ciuda ninsorii".

Numărul cititorilor, foarte obişnuiţi cu subiectele grave, s-a redus drastic în acea zi.

Pe pagina sa de pe platforma Facebook, redactorul-şef adjunct nu şi-a ascuns tristeţea, explicînd că audienţa zilnică a scăzut cu două treimi în acea zi: "Am căutat pozitivul în actualitate şi am avut impresia că l-am găsit. Dar nimeni nu îl doreşte. Aceasta este problema".

Începînd de a doua zi, City Reporter s-a întors la promovarea ştirilor despre accidente şi fapte diverse pentru care este atît de apreciat.

Mai multe studii au arătat că tendinţa cititorilor este de a prefera informaţiile despre subiecte grave.

În 2007, institutul de sondare a opiniei publice Pew scria că cele mai urmărite trei teme în presa americană, începînd de la mijlocul anilor 1980, sînt războiul, condiţiile meteorologice nefavorabile şi problemele economice. (Mediafax.ro)