A FOST LANSAT NOUL CONCEPT AL CONCURSULUI „MARCA COMERCIALĂ A ANULUI”

Noul concept al concursului „Marca comercială a anului” a fost prezentat astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă. Concursul se înscrie în şirul de evenimente cu genericul „Fabricat în Moldova” şi include expoziţia propriu-zisă ce va avea loc în perioada 28 ianuarie – 1 februarie 2015 la Centrul Internaţional de Expoziţii „Moldexpo”. Evenimentul este organizat de Camera de Comerţ şi Industrie în colaborare cu Agenţia de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI).

Valeriu Lazăr, preşedinte al CCI, a declarat că „Marca comercială a anului” mai include Premiul în domeniul calităţii, care va fi decernat de Camera de Comerţ şi Industrie în parteneriat cu Asociaţia patronală din domeniul evaluării conformităţii. Anterior, premiul calităţii era decernat de către Guvern, însă de mai mulţi ani concursul a fost suspendat.

Sursa citată a mai remarcat că toate evenimentele au fost integrate într-un concept unic, avînd sloganul „Competitivitate – performanţă şi calitate” şi vor avea un singur comitet de organizare în care au fost incluşi atît reprezentanţi ai instituţiilor publice relevante, cît şi parteneri din sectorul privat şi asociativ.

La rîndul ei, Lilia Bolocan, director al AGEPI, a menţionat că anual pentru înregistrare la concurs sînt depuse peste 1500 de mărci noi de către întreprinderile autohtone. Însă, tradiţional, se înscriau aceleaşi companii cu un portofoliu impresionant de mărci înregistrate şi o reputaţie dobîndită în timp. Întreprinderile care se vor înscrie în competiţie, vor beneficia de publicitate, cursuri şi consultanţă gratuite, la înregistrarea mărcilor, servicii gratuite de prediagnoză a proprietăţii intelectuale, oferite de către specialiştii AGEPI şi altele.

În acest an, la nominaţia „Debutul anului” se pot înscrie nu doar întreprinderile care au mărci comerciale consacrate, ci şi cele care îşi dezvoltă un brand propriu şi au depus cererea la AGEPI, însă nu au încă marca comercială înregistrată. Totodată, pentru a încuraja participarea IMM-urilor la concurs vor fi oferite reduceri de pînă la 50% din taxa de participare la concurs şi reduceri de 20% pentru o listă de servicii prestate de CCI, cum ar fi: promovarea ofertelor comerciale, participarea la expoziţii şi misiuni economice, eliberarea certificatelor de origine, a mai spus Bolocan.

Potrivit preşedintelui CCI Valeriu Lazăr, o altă noutate a ediţiei curente este reducerea numărului de categorii ale concursului sus-menţionat, de la 17 la 11. La fel, a fost introdusă o nominalizare nouă – „Marca consacrată”, la care pot participa companiile care deţin mai mult de 5 distincţii ale concursurilor anterioare. Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 24 decembrie, iar decernarea premiilor va avea loc la gala festivă, ce se va desfăşura în cadrul Expoziţiei „Fabricat în Moldova”, la finele lunii ianuarie 2015.

Concursul „Marca comercială a anului” este organizat din anul 2003 de către CCI şi AGEPI şi are drept obiectiv promovarea rolului imaginii corporative a companiilor, acordarea asistenţei informaţionale în domeniul tehnologiilor de marketing, crearea condiţiilor favorabile pentru activitatea de business, precum şi a unui mediu competitiv, prin producerea mărfurilor şi prestarea serviciilor de o calitate înaltă. În perioada 2003 – 2013, la acest concurs au participat circa 1060 de mărci comerciale din 18 raioane, precum şi din municipiile Chişinău şi Bălţi. Peste 280 dintre ele au fost decorate cu Premiul Mare „Mercurul de Aur".

Sursa: Moldpres

02.01.25 - 14:03
01.01.25 - 16:43
01.01.25 - 16:45
02.01.25 - 14:11
02.01.25 - 14:10
03.01.25 - 13:35
04.01.25 - 16:00
02.01.25 - 14:07
02.01.25 - 14:05
04.01.25 - 15:53
03.01.25 - 13:31
03.01.25 - 13:33
01.01.25 - 16:46
04.01.25 - 15:48
02.01.25 - 14:14