COMPANIA ASIANA, AMENDATĂ CU 500.000 DE DOLARI
Compania Asiana a fost amendată cu suma de 500.000 de dolari pentru că nu a informat şi ajutat în mod corespunzător familiile pasagerilor de la bordul avionului implicat în accidentul care a avut loc la San Francisco în iulie, au anunţat autorităţile americane. Departamentul american al Transporturilor (DOT) a anunţat într-un comunicat că, după accidentul din iulie, care s-a soldat cu trei morţi şi 180 de răniţi, Asiana "a încălcat legea federală (...), fiind incapabilă să furnizeze serviciile prevăzute de planul pentru asigurări în vederea ajutorării familiilor". Departamentul relevă că Asiana a avut nevoie de mai mult de 24 de ore pentru a înfiinţa un număr de telefon gratuit pentru informaţii destinat familiilor. Singurul număr disponibil în orele de după accident a fost al centralei pentru rezervări. În plus, compania a avut nevoie de cinci zile să contacteze toate familiile pasagerilor. Este pentru prima dată cînd Departamentul aplică o amendă unei companii aeriene pe aceste baze, precizează DOT într-un comunicat. Cursa 214 aparţinînd Asiana Airlines, de la Seul, s-a prăbuşit la 6 iulie pe aeroportul din San Francisco, după ce coada avionului a lovit un dig care desparte pista de aterizare de un curs de apă. Primele concluzii ale autorităţilor americane stabilesc că avionul zbura prea jos şi prea încet în timp ce se apropia de pistă.
Sursa: Mediafax