VÎNZĂRI ÎN CREŞTERE PE PIAŢA SERVICIULUI DE TELEVIZIUNE FURNIZAT CONTRA PLATĂ

Vînzările pe piaţa serviciului de televiziune furnizat contra plată au crescut cu aproape 4 la sută, în primul semestru 2014 faţă de perioada similară a anului precedent, în pofida reducerii nesemnificative a numărului de abonaţi, informează Moldpres cu referire la date publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).

Vînzările au crescut cu 3,8 la sută, pînă la 85,4 milioane de lei, în timp ce numărul de abonaţi la serviciul respectiv a scăzut nesemnificativ, cu 0,2 la sută, şi a alcătuit aproximativ 286 mii.

Experţii ANRCETI explică scăderea solicitanţilor acestui serviciu prin reducerea numărului de abonaţi la reţelele de cablu, reţelele satelit (DTH) şi reţelele MMDS (Multichannel Multipoint Distribution Service – sistem de transport al semnalului TV prin unde radio între două sau mai multe puncte). Numărul abonaţilor la reţelele de cablu s-a micşorat în prima jumătate de an cu 1,6 la sută, la reţelele DTH – cu 2,7 la sută, iar la reţelele MMDS cu 7 la sută.

Jumătate din totalul abonaţilor la serviciul TV contra plată erau abonaţi la reţele TV prin cablu, iar alte 43,3 la sută la reţele IP TV.

Pe piaţa serviciului TV contra plată în primele şase luni ale anului au activat 91 de furnizori. Creşterea uşoară a veniturilor pe piaţa respectivă a fost determinată, în temei, de sporirea volumului de vînzări a furnizorilor care operează reţele IP TV. Cifra de afaceri a acestor furnizori a crescut cu 16,6 la sută.

Sursa: Moldpres