Un studiu ştiinţific anunţă moartea programată a Universului

Un studiu ştiinţific realizat de o echipă internaţională de cercetători a anunţat  moartea programată a Universului, informează francetvinfo.fr.

Oamenii de ştiinţă au măsurat energia produsă de 200.000 de galaxii şi au descoperit că aceasta este de două ori mai mică decît energia generată de ele în urmă cu 2 miliarde de ani.

"Începînd de acum, Universul este sortit declinului, precum o bătrîneţe care ar dura pentru totdeauna", a explicat Simon Driver, membru al Comitetului internaţional de cercetări radioastronomice (ICRAR) din statul Australia de Vest, care a participat la acest proiect. "Universul s-a prăbuşit pe canapea, şi-a adus pătura preferată şi se pregăteşte să doarmă un somn etern", a adăugat acelaşi cercetător.

O bună parte din energia care circulă în Univers a fost generată după Big Bang, însă energie nouă este în mod constant eliberată în timpul fuziunilor termonucleare din stele. Andrew Hopkins, cercetător la Observatorul astronomic australian, spune că oamenii de ştiinţă ştiau deja de ceva vreme că ritmul de creare a stelelor în Univers a intrat în declin. Însă noul studiu arată că rata de producere a energiei noi scade într-o manieră asemănătoare pe diverse lungimi de undă.

Pentru acest studiu, oamenii de ştiinţă au folosit şapte dintre cele mai puternice telescoape de pe planetă, pentru a observa timp de opt ani peste 200.000 de galaxii, pe 21 lungimi de undă diferite, precum infraroşu şi ultraviolet, în cadrul studiului intitulat "GAMA" ("Galaxy and Mass Assembly"). Acestea sunt cele mai exacte măsurători ale energiei cosmice ce au fost realizate vreodată.

Două telescoape spaţiale de la NASA, un telescop spaţial al Agenţiei Spaţiale Europene (ESA) şi telescopul anglo-australian din statul Noul Wales de Sud au furnizat date esenţiale pentru realizarea acestui studiu. Cercetarea este rezultatul colaborării între o sută de oameni de ştiinţă care provin de la peste 30 de universităţi australiene, europene şi americane.