TENDINTA DE SCADERE A VINZARILOR PE PIATA SERVICIULUI TV CONTRA PLATA

Vînzările pe piaţa serviciului de televiziune furnizat contra plată au scăzut în primul trimestru 2015 faţă de perioada similară a anului precedent, pe fondul unei diminuări a numărului de abonaţi la acest serviciu. Cifra de vînzări pe acest segment de piaţă s-a redus cu 5,9 la sută, pînă la 38,4 milioane de lei, iar numărul de abonaţi a scăzut cu 2,4 la sută, potrivit datelor statistice publicate pe 11 iunie de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).

Tendinţa de scădere a vînzărilor pe piaţa serviciilor TV cu plată se menţine, după ce în anul 2014 a intrat în declin. Numărul de abonaţi a scăzut anul trecut cu 4,7 la sută, pînă la 273 mii, iar vînzările pe această piaţă au scăzut cu 3,8 la sută, pînă la 162 milioane de lei.

Diminuarea veniturilor pe piaţa serviciului TV contra plată a fost determinată, în fond, de scăderea volumului de vînzări a furnizorilor care operează reţelele de cablu şi reţelele MMDS, explică experţii ANRCETI. Cifra de afaceri a acestor furnizori s-a redus puternic, cu 14,5 la sută, în timp ce veniturile furnizorilor din vînzarea serviciului TV furnizat în baza IPTV a crescut cu 12 la sută.

Din totalul de 267,6 mii de abonaţi la serviciul TV contra plată, 75,4 la sută erau abonaţi la reţele TV prin cablu, 24,4 la sută – la reţele IP TV şi 0,2 la sută – la reţele MMDS. La finele primului trimestru al anului 2015, pe piaţa serviciului TV contra plată activau 83 de furnizori.