TENDINŢA DE SCĂDERE A VÎNZĂRILOR PE PIAŢA DE TELEFONIE FIXĂ SE MENŢINE

Vînzările serviciilor de telefonie fixă au scăzut cu 10,5 la sută, în nouă luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului 2013. Date ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) relevă că cifra de afaceri a coborît la 754,8 milioane de lei, faţă de 843 mln de lei în perioada similară a anului precedent.

Este al cincilea an consecutiv în care vînzările continuă să scadă. Tendinţa diminuării veniturilor s-a menţinut pe fundalul creşterii nesemnificative a numărului de abonaţi la serviciile de telefonie fixă şi reducerii cu 10 la sută a traficului în reţele, constată experţii ANRCETI.

Scăderea cifrei de afaceri este inclusiv o consecinţă a reducerii traficului de voce în reţelele de telefonie fixă. Moldovenii vorbesc tot mai puţin la telefonul fix, în condiţiile în care, practic, fiecare are telefon mobil, iar o mare parte utilizează pentru convorbiri reţelele Internet. Traficul mediu lunar per abonat s-a redus în primul semestru cu 15,6 la sută - la 259 de minute.

Serviciul de presă al ANRCETI a precizat că traficul de voce per total a scăzut ca urmare a diminuării cu 25 la sută a convorbirilor telefonice cu persoane sau firme aflate peste hotarele ţării, a traficului către reţelele mobile cu 13,7 la sută şi unui declin sensibil şi pe alte segmente ale serviciilor de telefonie fixă.

Cele mai mari venituri le-a ratat Moldtelecom, a cărui cifră de vînzări a scăzut cu 11,9 la sută, în timp ce furnizorii alternativi de telefonie fixă şi-au mărit cifra de afaceri cu 18,5 la sută. Însă ponderea mică pe piaţă a acestora nu a avut o influenţă decisivă asupra cifrei de afaceri per totalul pieţei.

Cota de piaţă a Moldtelecom, în funcţie de venituri, a alcătuit la 1 octombrie 93,9 la sută, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a crescut pînă la 6,1 la sută.

Sursa: Moldpres