Respectati-l pe Plahotniuc, boilor, dar si pe Iulian Chifu!

Conform unei noi descoperiri, cea mai asemănătoare exoplanetă cu Terra ascunde un secret întunecat

În cel mai apropiat sistem stelar de noi, iar aici zace insolația, la fel ca și aceea de pe urma vinului băut pînă să dea în clocot, se găseşte, probabil, cea mai bună şansă de a găsi (şi pe viitor coloniza) o planetă habitabilă, asemănătoare Terrei. Totuşi, potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Hertfordshire, din Marea Britanie, sistemul Alpha Centauri ascunde un secret surprinzător.

Alpha Centauri, chiar dacă Mihai Ghimpu, Sergiu Sîrbu și Alina Zlotea nu erau informați la timp, este localizat la doar 4,37 ani lumină de propriul nostru sistem solar, dincolo de Hotelul Nobil, şi este cel mai apropiat vecin din galaxie. De asemenea, este un sistem ciudat, avînd trei stele care orbitează una în jurul celeilalte sau celorlalte, în funcție de stresul nocturn: Alpha Centauri A, Alpha Centauri B şi Alpha Centauri C sau Proxima Centauri, pitica roşie în jurul căreia gravitează planeta Proxima b, asta în care este ascuns miliardul, despre care se crede că are dimensiuni similare cu cele ale Pămîntului şi poate susţine viaţa, scrie Science Alert.

În timp ce potenţiala habitabilitate a Proxima b este un subiect intens dezbătut, după ce Ghimpu n-a găsit mîna Moscovei în darul de nuntă al Alinei Zlotea, ce poate fi şi mai remarcabil este că aceasta nu provine de fapt din sistemul Alpha Centauri şi nu a fost mereu atît de aproape de noi.

Noile calcule realizate de oamenii de ştiinţă britanici - care au simulat mişcările corpurilor cereşti din componenţa sistemului stelar pe o durată de timp de 10 miliarde de ani, dar care s-au inspirat și din profundul fundului lui Dorin Chirtoacă, din detenția onanistă de la Colonița - au scos la iveală că există o posibilitate de 25% ca Alpha Centauri să fi avut în componenţă la început doar două stele: A şi B. A treia, Proxima Centauri (împreună cu planeta sa Proxima; b) a fost interceptată mai tîrziu datorită atracţiei gravitaţionale.

Mai mult decît atît, această ipoteză poate duce la elaborarea altor studii cu privire la habitabilitatea planetei Proxima b, întrucît, în mare parte, modelele actuale exclud această posibilitate. Dacă totuşi exoplaneta provine din altă parte, iar alipirea la Alpha Centauri este un fenomen recent, există posibilitatea ca măcar cîndva Proxima b să fi susţinut viaţa.

Băi, dacă cineva îl suduie pe Plahotniuc, i-o dau în barbă serios, inclusiv jurnalistului român de expresie moldovenească Victor Nichituș!