PROIECT DCFTA PENTRU PROMOVAREA PRODUSELOR AUTOHTONE PE PIATA UE

La Camera de Comerţ şi Industrie a fost lansată pe 24 februarie cea de-a doua etapă a Proiectului “Acordul de Liber Schimb Aprofundat şi Cuprinzător /DCFTA/. Informarea şi consolidarea capacităţilor agenţilor economici”. Proiectul este finanţat de Guvernul Suediei, prin intermediul Corporaţiei Financiare Internaţionale şi implementat de CCI şi Asociaţia Businessului European.

Valeriu Lazăr, preşedinte al CCI, a informat că în cadrul proiectului vor fi instruiţi oamenii de afaceri din sectorul agroalimentar şi industria textilă, prin intermediul a 20 de seminare regionale cu tematici relevante implementării DCFTA. Printre acestea se înscriu: reguli de acces pe piaţa UE, tehnici de negocieri, aspecte de contractare internaţională, tehnici de marketing, condiţii de obţinere a certificatelor internaţionale etc. Agenţii economici vor efectua vizite în Italia, inclusiv la Expoziţia Mondială de la Milano, precum şi în Letonia, Lituania şi Estonia, care vor fi însoţite de forumuri de afaceri.

Şeful Delegaţiei UE în Republica Moldova Pirkka Tapiola a apreciat conlucrarea dintre CCI şi Asociaţia Businessului European în cadrul acestui proiect, care contribuie la apropierea companiilor moldoveneşti de piaţa europeană. UE va oferi şi în continuare asistenţă Republicii Moldova pentru dezvoltarea economiei şi sporirea nivelului de viaţă. ”Companiile din Moldova sînt partenerii noştri buni şi le dorim succese şi în cea de-a doua etapă a proiectului pentru a-şi putea extinde promovarea mărfurilor pe pieţele europene”, a mai menţionat Pirkka Tapiola.

“Am fost martorii semnării Acordului de Asociere cu UE şi a DCFTA. Acum a venit momentul pentru Guvernul de la Chişinău, dar şi pentru sectorul privat, să implementeze reforme cruciale, care ar asigura competitivitatea Republicii Moldova pe pieţele internaţionale”, a afirmat Ingrid Tersman, Ambasadorul Suediei la Chişinău. Diplomatul a mai accentuat că pentru a beneficia din plin de DCFTA, reprezentanţii business-ului au nevoie de informaţie privind cerinţele impuse de noul regim de comerţ, ceea ce constituie scopul principal al campaniei susţinute de Suedia.

Cea de-a doua etapă a Proiectului “Acordul de Liber Schimb Aprofundat şi Cuprinzător. Informarea şi consolidarea capacităţilor agenţilor economici” se va desfăşura în perioada februarie – iulie 2015.