OAMENII SINT ALCATUITI DIN "PULBERE DE STELE"!

Un nou studiu ştiinţific bazat pe analiza a peste 150.000 de stele arată că planeta noastră, oamenii şi tot ce ne înconjoară este alcătuit din pulbere de stele. Un clişeu folosit o lunga perioadă de cercetători pentru popularizarea lucrărilor lor s-a dovedit absolut corect: în proporţie de 97%, oamenii şi galaxia sînt formate din aceleaşi elemente, scrie space.com.

Elementele de bază care au condus la apariţia vieţii pe Pămînt au fost carbonul, hidrogenul, azotul, oxigenul, fosforul şi sulful. Cu ajutorul spectroscopiei, astronomii au constatat că respectivele substanţe se regăsesc în componenţa tuturor stelelor.Ţinînd cont de faptul că elementele emit unde de culoare de diferite lungimi în interiorul stelelor, poate fi calculată compoziţia lor evaluînd spectrul planetei.Pentru studiul în cauză, au fost folosite datele obţinute de experţii de la Sloan Digital Sky Survey (SDSS), utilizînd ca instrument de lucru spectograful Apache Point Observtory Galactic Evolution Experiment, din New Mexico.

Pînă în prezent, au fost analizate aproape 200.000 de diferite tipuri de stele în cadrul programului de identificare a exo-planetelor care ar putea găzdui viaţă de genul celei terestre. Astfel, s-a stabilit că toate astrele studiate conţin elementele enumerate mai sus, dar în cantităţi care variază de la caz la caz.

Sursa: Incomemagazine.ro