MOLDOVA PARTICIPA LA FORUMUL MONDIAL AL EDUCATIEI 2015

Viceministrul Educaţiei, Igor Grosu, participă la Forumul Mondial al Educaţiei, care se desfăşoară în perioada 19 – 22 mai 2015, la Incheon, Republica Coreea. Conferinţa este organizată sub egida UNESCO şi reuneşte 1500 de participanţi, factori de decizie, activişti şi o delegaţie la nivel înalt compusă din 25 de membri ai Federaţiei Globale a Uniunii Sindicatelor cadrelor didactice. În cadrul reuniunii urmează să se discute obiectivele Educaţiei pentru Toţi (EFA), care au fost stabilite la Jomtien, Thailanda, acum 25 de ani, şi să se planifice o agendă nouă pentru următorii 15 ani.

Forumul Mondial al Educaţiei 2015 constituie o platformă unică pentru lideri globali în educaţie, miniştri, factori de decizie politică, reprezentanţi ai societăţii civile, profesori, experţi şi persoane din sectorul privat. Aceştia vor face un bilanţ al realizărilor în implementarea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului şi Educaţiei pentru Toţi. De asemenea, ei vor conveni asupra unei poziţii comune în ce priveşte obiectivele educaţiei în agenda de dezvoltare post-2015, care va fi adoptată de către statele membre ale ONU, în cadrul Summitului din septembrie 2015. Forumul este o oportunitate pentru comunitatea educaţională internaţională care are posibilitatea să consemneze modul de punere în aplicare a agendei de învăţămînt post-2015 printr-un cadru de acţiune.

Guvernele naţionale au mandatatul UNESCO din 2011 să „iniţieze dezbateri cu statele membre privind obiectivele Educaţiei pentru Toţi, în scopul formulării acestora pentru perioada post-2015”. Comunitatea internaţională a luat parte la consultări extensive şi inclusive, la care au participat parteneri în educaţie şi toate părţile interesate. Această activitate a culminat cu Acordul Muscat, adoptat în cadrul Reuniunii Globale privind Educaţia pentru Toţi din Oman, Acordul reprezentînd o viziune comună asupra educaţiei pentru viitor.

Forumul Mondial al Educaţiei 2015 face parte dint-o serie de evenimente internaţionale care au scopul să asigure o corelare dintre viitoarele priorităţi pe agenda educaţiei şi cerinţele tuturor statelor participante.