GUVERNUL DECIDE DACĂ PUBLICITATEA TELEVIZATĂ VA FI CRONOMETRATĂ PRECUM ÎN UE

Guvernul urmează să-şi expună avizul asupra unui proiect de lege care prevede că fiecare întrerupere a programului de televiziune în scopuri publicitare sau de teleshopping să fie cronometrată în ordine descrescătoare. Proiectul de lege este înaintat de un grup de deputaţi liberal-democraţi şi vine să alinieze Moldova la acquisul comunitar din domeniul furnizării serviciilor mass-media audiovizuale.

Proiectul propune completarea Codului audiovizualului şi menţionează că timpul cronometrat va fi redat în partea dreaptă de jos a ecranului. Dimensiunile cronometrului vor constitui cel puţin 7% din suprafaţa cadrului. Cronometrul va fi de culoare albă netransparentă.

Autorii proiectului informează că Directiva Parlamentului European garantează că inserarea publicităţii televizate şi a teleshoppingului în cursul programelor nu va afecta integritatea acestora, luându-se în considerare pauzele naturale din cadrul programelor, durata şi natura lor. Totodată, Directiva mai stabileşte că atât programele de ştiri, cât şi programele pentru copii pot fi întrerupte de publicitatea televizată şi/sau teleshopping o singură dată la un interval de cel puţin 30 de minute.

Dacă vor fi votate şi de către Parlament, prevederile acestui proiect de lege urmează să intre în vigoare imediat. (IPN)