EXPLOZIA SOLARA CARE AR PUTEA DISTRUGE PAMINTUL

Un grup internaţional de astrofizicieni, din care au făcut parte oameni de ştiinţă din Danemarca, Belgia, China şi Italia, au anunţat că Soarele ar putea genera o super-explozie, capabilă să distrugă, practic, toate organismele vii de pe Pămînt. Un articol pe aceasta temă a fost publicat de autorii studiului în paginile revistei Nature Communications.

Cu ajutorul telescoapelor Kepler şi LAMOST, cercetătorii au ţinut sub observaţie 5648 de stele de tip solar, reuşind să consemneze super-explozii pe 48 dintre ele. Fenomene care s-au dovedit de zeci de mii de ori mai puternice decît cele înregistrate pe Soare. Patru dintre astrele analizate de oamenii de ştiinţă au un cîmp magnetic care, prin forţa lui, este, practic, identic cîmpului magnetic al Soarelui. Este vorba despre stelele KIC 8493735, KIC 9025370, KIC 8552540 şi KIC 8396230.

Studiind informaţiile obţinute pe durata studiului lor, astrofizicienii au ajuns la concluzia că exploziile de pe Soare şi super-exploziile de pe alte stele pot fi de aceeaşi natură. Prin urmare, au adăugat oamenii de ştiinţă, este posibil ca, la un moment dat, şi Soarele să producă o astfel de super-explozie, capabilă să distrugă viaţa pe Terra.

Puternicele explozii care se produc pe Soare aruncă în spaţiul cosmic uriaşe cantităţi de energie. În anumite cazuri, aceste emisii pot influenţa buna funcţionare a sateliţilor şi avioanelor, afectînd, de asemenea, starea generală a oamenilor.