CONSUMATORII DE SERVICII FINANCIARE LA DISTANŢĂ, MAI BINE PROTEJAŢI

Condiţiile de informare a consumatorilor de servicii financiare la distanţă – pînă şi după încheierea contractelor – vor fi strict reglementate. Guvernul a aprobat un proiect de lege în acest sens. Reglementările se referă la serviciile financiare cu amănuntul, cum ar fi cele bancare, de asigurări, de plată şi de investiţii, inclusiv fondurile de pensii, care sînt negociate la distanţă prin orice mijloc care nu necesită prezenţa fizică simultană a părţilor contractante. Totuşi, furnizorii de servicii financiare şi consumatorii vor avea o întîlnire fizică, la care se va semna contractul. Vicepremierul Valeriu Lazăr, ministru al economiei, a specificat că proiectul stabileşte cerinţe clare şi forme unificate în ceea ce priveşte informarea consumatorilor înainte de încheierea contractelor la distanţă. Acesta va permite consumatorilor să facă o alegere corectă cînd selectează furnizorul de servicii financiare. O prevedere importantă a proiectului de lege este dreptul de revocare. Orice consumator are la dispoziţie 14 zile pentru a desface contractul fără a-i fi aplicate penalităţi.

Sursa: IPN