CNAM A EXPLICAT PROCEDURA DE RESTITUIRE A BANILOR PACIENTILOR CARE AU PROCURAT MEDICAMENTE

Pacienţii care au fost nevoiţi pe perioada aflării în spital să procure din surse proprii medicamente prescrise de medic şi care lipsesc în stocul farmaciei spitalului, pot solicita conducerii instituţiei medico-sanitare restituirea sumei achitate nejustificat.

Compania Naţională de Asigurări în Medicină (CNAM) a anunţat astăzi că pentru a-şi primi înapoi banii cheltuiţi, pacientul va trebui să prezinte documentele ce justifică procurarea medicamentelor.

Obligaţia spitalelor de rambursare a cheltuielilor suportate nejustificat de către pacient pe perioada internării este prevăzută în contractele-cadru de acordare a asistenţei medicale, încheiate de CNAM cu toate instituţiile medicale spitaliceşti. Astfel, potrivit sursei citate, CNAM achită integral spitalelor costul cazului tratat, fapt ce oferă pacienţilor asiguraţi acces gratuit la consultaţii şi investigaţii pentru stabilirea diagnosticului, tratament, medicamente, îngrijire, cazare şi alimentare.

Pacienţii pot semnala la Linia Verde a CNAM – 0 800 99999 – cazurile în care le-au fost încălcate drepturile privind acordarea în volum deplin a asistenţei medicale spitaliceşti, inclusiv a medicamentelor.