CIRCA 500 DE CENTRE PENTRU COPIII CU CERINTE EDUCATIONALE SPECIALE AU FOST CREATE IN ULTIMII TREI ANI

Circa 500 de centre de resurse cu servicii de suport pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale au fost create în instituţiile de învăţămînt din Republica Moldova în ultimii trei ani. Acest lucru a permis ca aproape nouă mii de copii cu asemenea cerinţe să înveţe în şcoala din comunitate şi să se bucure de dreptul de a creşte împreună cu fraţii şi surorile lor, alături de părinţi.

Progresele înregistrate de ţara noastră în domeniul educaţiei incluzive au fost discutate astăzi la Chişinău în cursul conferinţei naţionale „Fiecărui copil – o educaţie de calitate”. Potrivit Ministerului Educaţiei, la forum au participat peste 200 de profesionişti din întreaga ţară: reprezentanţi ai ONG-urilor partenere, ai administraţiei publice centrale şi locale, cadre didactice.

Viceministrul Educaţiei Igor Grosu a declarat că educaţia incluzivă înseamnă un spaţiu educaţional prietenos, accesibil, capabil să răspundă cerinţelor tuturor copiilor. „Dacă nu investim acum în aceşti copii, oferindu-le posibilitatea să îşi valorifice potenţialul, vom plăti un preţ mult mai mare pe viitor”, a spus viceministrul.

Prima conferinţă naţională în domeniul educaţiei incluzive din Republica Moldova a fost organizată de Ministerul Educaţiei, în parteneriat cu ONG-urile de profil din ţară.