Care au fost primele accidente de masina din istoria omenirii?

A trecut mai bine de un veac de cînd mașinile și-au făcut apariția pe fața Pămîntului. Timpul a trecut, ele s-au înmulțit și s-au înmulțit și s-au înmulțit. O dată cu apariția automobilelor au apărut și accidentele rutiere. Și, totuși, care a fost primul accident din istorie? Potrivit auto-blid.ro, istoricii vorbesc despre primul accident din istorie ca ar fi avut loc în anul 1771. Primele idei teoretice pentru construirea unui vehicul cu tracțiune proprie apar încă de la Leonardo da Vinci și Isaac Newton, însă istoria automobilelor începe în 1769, o dată cu crearea mașinii cu motor cu abur, de către Nicolas Cugnot. De fapt, mașina semăna cu un tractor construit pentru armată, care avea trei roți și putea trage artileria franceză la viteze de 5-6 kilometri pe oră. Vehiculul era impracticabil, trebuind să se oprească la fiecare 15 minute pentru a se reîncărca. Inventatorul și șoferul a fost Nicolas Cugnot. Doi ani mai tîrziu, în 1771, inventatorul a intrat cu vehiculul său într-un zid, acesta fiind primul accident din lume. Motorul cu aburi nu s-a dovedit practic pentru automobile, dar a funcționat pentru locomotive și trenuri. Istoricii care acceptă automobilul cu propulsie pe bază de aburi sunt de acord că Nicolas Cugnot a fost inventatorul primului automobil.

Unele surse spun însă că în 1895, cînd în Statele Unite ale Americii industria auto era doar la început, în Ohio, două maşini, singurele înregistrate în tot statul, s-au lovit una de cealaltă pe un cîmp. Din păcate nici unul dintre șoferi nu a supraviețuit. Momentul dinaintea tragediei a fost surprins de un fotograf.

Alte surse spun că primul accident auto ar fi avut loc pe data de 29 Iulie 1834. O diligenţă cu aburi, a inginerului Edinburg, a lovit o piatră pusă în mod intenţionat în drum. Cazanul cu aburi a explodat, provocînd moartea a 5 persoane. Alte documente afirmă că cel dintîi accident cu victime a avut loc pe 31 August 1869. Mary Ward se afla alături de soţul şi de verișorii ei (fraţii Parson), într-o călătorie cu un vehicul experimental, cu aburi. Într-un viraj mai strîns, Mary s-a dezechilibrat şi a căzut, fiind călcată de roata vehiculului.

Un alt accident catalogat drept primul accident rutier din care a rezultat decesul șoferului s-a întîmplat în anul 1898, în Marea Britanie, lui Henry Linfield, un om de afaceri al International Cars. Sistemul de direcție al automobilului său electric a cedat, mașina părăsind direcția de mers. În urma accidentului, mașina a trecut printr-un gard de sîrmă și a lovit un stîlp de oțel al gardului sau un pom (este neclar), șoferul secționîndu-și artera principală a piciorului, ceea ce a dus la decesul acestuia în ziua următoare.