Atunci cind vinul e mai bun decit matematica pentru creier

S-auzi, să vezi, să simţi şi să nu crezi? Degustarea vinului stimulează creierul uman mai mult decît orice alt comportament, susţin oamenii de ştiinţă americani. De la prima vedere a sticlei de vin şi pînă la degustarea acestuia, creierul declanşează un întreg sistem complex în toate aceste procese, spune neurologul Gordon Shepherd, de la Universitatea Yale. Iar asta înseamnă mai multă activitate din partea creierului decît atunci cînd asculţi muzică sau rezolvi probleme de matematică, susţine Shepard în cartea sa, "Neuroenology: How the Brain Creates the Taste of Wine", notează decanter.com.

Cartea explorează toate procesele neuronale implicate în degustarea şi aprecierea vinului, inclusiv evaluarea vizuală a băuturii din sticlă şi pahar, dar şi interacţiunea dintre lichid, oxigen şi salivă şi toate mişcările complexe ale maxilarului, limbii, diafragmei şi gîtului, scrie Gustarte. Moleculele din vin stimulează mii de receptori ai gustului şi ai mirosului, arată un raport publicat în cartea lui Shepherd, trimiţînd un semnal anume creierului, care declanşează un calcul cognitiv masiv ce implică recunoaştere, memorie, judecată, emoţie şi plăcere. Spre deosebire de o problemă de matematică, degustarea vinului angajează multiple sisteme senzoriale.

Concluziile lui Shepherd vin după publicarea unui alt studiu, în Septembrie, anul trecut, în jurnalul Frontiers in Human Neuroscience, care argumenta faptul că anumite părţi ale creierului somelierilor sunt mai groase comparativ cu ale unui om obişnuit.

P.S. Geniali deputaţii noştri moldoveni! Imediat ce au citit ce scrie revista Gustarte despre licoarea lui Bachus,  au şi decretat vinul drept produs alimentar. De azi înainte, după cum bine se vede printre sticle, ulcioare şi pahare, premiile Nobel în domeniul matematicii vor reveni în exclusivitate moldovenilor. Păcat că Duca e încă preşedinte la Academie, că o să se ducă la Stockholm să le primească el! Şi în general, moldovenii nu sînt beţivi, ci matematicieni! Propunem ca şi în paşapoarte la compartimentul „naţionalitate” să nu mai scriem moldoveni, dar MATEMATICIENI! Atunci le vom acorda şi noi românilor cetăţenia de matematician contra cost. Cam 2000 de euro buletinul.  Numai aşa vom fi chit.