AGENTIA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR SE REORGANIZEAZA

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor, care, prin modificările operate în septembrie 2016, urma să fie reorganizată, prin transformare, în Agenţia pentru Supravegherea Pieţei şi a Produselor Nealimentare, va avea o altă denumire. Aceasta se va numi Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei.

Decizia este motivată prin faptul că populaţia a început să cunoască deja de existenţa şi rolul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorului și ar fi în detrimentul interesului public de a redenumi instituţia, fără a păstra niciun element cunoscut de public.

Potrivit ultimelor modificări propuse în Legea privind protecţia consumatorilor, Agenţia Turismului este exclusă din categoria organelor cu competenţă în domeniul protecţiei consumatorilor serviciilor turistice, cît şi din domeniul supravegherii şi controlului serviciilor turistice. Conform modificărilor, controlul calităţii serviciilor turistice prestate se va efectua de Agenţia pentru Protecţia Consumatorului şi Supravegherea Pieţei, doar în baza petiţiilor şi sesizărilor consumatorilor privind calitatea nesatisfăcătoare a serviciilor turistice prestate, controalele planificate fiind excluse. Potrivit autorilor, acest amendament are scopul de a elimina presiunea exercitată asupra antreprenorilor din domeniul turismului.